Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tapir är rätt. Finfin led. Här kommer en ny led från samma ände av kontinenten. Kanske tagen i en svår vinkel (repa två av tre, om jag inte minns fel). Kruxet jag precis passerat är 6+.
Det är Daniel som har tagit bilden, och han brukar inte jiddra med bilderna så mkt i efterhand. Det ser ju ut som femmaklättring och gjorde det även då vi var där.
Om mitt minne sviker mig skulle det kunna vara Running for rasmus.
Jag minns ett litet tak på slutet av diedern, under vilket jag stod och desperat försökte få in en kam, men kom bara åt fel storlek för jag kom inte åt min vänstra sida... Om taket var den där lilla lutande väggbiten så...
Det kändes som norsk 6+... Englevinger är rätt. Nästa bild är också från samma område. Kanske lite svårare än de två tidigare. Fyra repor finfin klättring, men jag tyckte nog den första femplusrepan kunde få graden sex. Minst. Bilden visar mig precis under kruxet på andrarepan. Pumpat sloperslut på den replängden...