Gissa bilder i Gävleborgs län

Så rätt så. Här stod ståljätten Sandviks vagga skulle man kunna säga. Här ägde den första bessemerblåsningen rum 1858.

Skarvar på med nästa direkt.

t097.jpg

Wow, värst vad alla var på hugget i kväll, rätt svar igen.

Den här då? Den borde ta något längre tid för den som inte passerar dagligen.

t099.jpg

Som Stockholmare så är jag rätt nöjd med mina gissningar i den här tråden;)
Men en stor del av mitt hjärta finns i Hälsingland :)

Hedesunda

Det gick snabbt på slutet.
Den här har jag egentligen ingen susning om, men bild #100 borde väl vara från Hedesunda?
Calle

Japp, det är den lilla rondellen i Hedesunda. Tycker det ser litet gulligt ut att skylten och kulan i minnen av rondellen tycks vilja luta sig mot varandra.

Slut på mina bilder för den här gången, men det kanske kommer några ströbilder med ojämna mellanrum framöver.

Tänkte göra en motsvarande serie nästa sommar, men har inte bestämt mig för området ännu. Det ska vara platser som jag vill besöka för min egen skull.

Tack Tobbe för dessa hundra bilder + bilder till ledtrådar. Det har varit jäkligt kul och jag förstår vilket arbete du lagt ned på detta, även om det i sig är intressant. Jag väntar med spänning på resultatet från nästa sommars expedition.

Vi får väl försöka hålla liv i tråden med diverse höst- och vinterbilder. Börjar med en bild från 2008 då det var en bra vinter för skridskoåkning i Hälsingland. Var har jag knäppt denna bild? Hoppas den är svår ;-)
Calle

Bilagor

• IMGS_1.jpg
    IMGS_1.jpg
    16.5 KB · Visningar: 144
Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg