Gissa bilder i Gävleborgs län

Aha, rätt gränskors alltså. Och se, nu hittar jag ett ställe som matchar dina bilder rätt bra, Björnmyran vid N61.5320° E16.0718°. Om det inte är rätt så ger jag upp för idag.

Björnmyran är rätt! Så det är aldrig för sent att ge upp ;-)

Och du är även inne på rätt spår Thure, bilder från Björnmyran finns på Tur och tons hemsida. Dock har de som driver Tur och ton sitt ordinarie boende i Vallstabyn (min mors föräldrahem och det är min kusin som bor där nu), men de äger även Björnmyran och kör lite hästturer och andra evenemang där. Denna länk jag tänkte ta till i nästa ledtråd, men du hann före Thure.

Men den var svår eftersom det är så dåliga flygbilder över det området, men du var rätt nära i resonemanget ända från början Tobbe.
Calle

En ledtråd till.

Minnesstenen till vänster berättar om det kapell som en gång stod på platsen. Korset i högra kanten markerar att platsen också är en ödekyrkogård.

All hämtat från Fornsök...

Jag var i en annan ände av världen och letade, och jag hade dessutom fel sökkriterier.
Nu hamnade jag i Kårböle, och stenen ska ha rests 1926.
Calle

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg