Gissa bilder i Gävleborgs län

Jag försöker pussla litet och börja någonstans...

Givet att du har varit kring Fluren tidigare och även nämnt att det snöat på höjderna kring Hästberg så tror jag att den senaste bilden också ligger i närheten och på ungefär samma höjd.

I bildens riktning ligger en svagare sänka och bortom den en kulle. Ett ställe som passar in på mina gissningar är Svedåsen, N61.5617° E16.1046°

Svedåsen är fel och snögränsen låg lite lägre än så den dagen.
Lägger in ett par stugor till från samma plats.
Calle

Bilagor

• PICT0043.jpg
    PICT0043.jpg
    87.8 KB · Visningar: 281
Jag grunnade på de två första bilderna utan att se den sista. Jag kopierar nämligen alltid bilderna till min egen dator för att kunna förstora dem och göra litet bildförbättringar om det behövs. Jag funderade på sittbänkarna och kom fram till att de bör vara för allmänt bruk, och mest troligt intill en vandringsled. Har till sist fastnat för Acktjärnbo (N61.4845° E16.2508°) där det ska finnas en raststuga vid Hälsingeleden. Det kan också stämma med den senaste bilden.

Senast ändrad:
Acktjärbo är rätt! Inga bilder till stor hjälp på vare sig Hitta eller Google över den vallen.
Acktjärnbo står det på kartorna och det syftar på tjärnen i närheten, men i folkmun är det Acktjärbo och där hoppas jag att det finns åkbara skidspår inom någon vecka. Bifogar spårkartan, som var tänkt som den slutliga ledtråden.

Nästa bild från Tobbe kräver nog mer fundering verkar det som.
Calle

Bilagor

• PICT0046.jpg
    PICT0046.jpg
    48.7 KB · Visningar: 320
Du är så nära det går, Thure. Bilden är tagen från N60.4042° E17.0256° (20 steg utanför min farstukvist). Ladan i bakgrunden ligger vid N60.3960° E17.0256°.

Inte så lätt även om sökytan begränsades, var själv en bra bit ifrån.

Jag kontrar med en enkel, fast den börjar som en svår!?
Calle

Bilagor

• PICT0055.jpg
    PICT0055.jpg
    115.4 KB · Visningar: 243
  • PICT0059.jpg
    PICT0059.jpg
    171.2 KB · Visningar: 246
Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg