Gissa bilder i Gävleborgs län

Helt rätt Calle, det är Näsviken.

Nästa bild är antingen lätt eller svår, beroende på lokalkännedom.

t077.jpg

Fler bilder kommer om ni inte fixar den på första.

Tredje bilden till #77
t077c.jpg

Byggnaden låstes i början av förra sekelskiftet då ägarna flyttade till ett nybyggt hus tvärs över gården. Alla inventarier blev kvar. Hela gården, med ekonomibyggnader och allt, testamenterades till kommunen (avslöjar inte vilken - än), och idag är det hembygdsföreningen som förvaltar arvet.

Vet att några hjärnceller arbetar med # 77. Under tiden kan du få en bild att fundera på Tobbe, och givetvis alla andra som besöker den här tråden.
Liksom # 77 är den endera lätt eller svår beroende på om man besökt stället. Ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliten, men det var snöblandat regn som vräkte ned när jag plåtade. Fler bilder kommer om det behövs.

Calle

Bilagor

• IMGF_1.jpg
    IMGF_1.jpg
    71.1 KB · Visningar: 214
Fågelsjö Gammelgård är rätt, även kallad "Bortom åa". Gården ligger inte längre i Loos kommun utan i Ljusdals kommun. Samtidigt ligger platsen i landskapet Dalarna.

Vi går vidare med #78
t078.jpg

Var kan denna skylt vara placerad?

Jag grunnar vidare på Calles bild...

Sällar mig till Tackåsen på # 78, och är dessutom ganska säker på saken.

Lägger in en till ledtråd till den första med Zingo-skylten (fortfarande lika dåligt väder på platsen).
Calle

Bilagor

• IMGF_3.jpg
    IMGF_3.jpg
    75.1 KB · Visningar: 188
Jodå, det är Tackåsen, mitt i finnskogen det också.

Nästa bild kommer i kväll. Tills dess så är Calles bilder mer än nog.

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg