Gissa bilder i Gävleborgs län

...åtminstone en som rivit sig i skallen. Har sett många brandtorn, men detta skulle man ha kommit ihåg om man en gång sett det.
Men om jag går på höjdläget så drar jag till med en gissning på Storberget i Forsa.

Calle

Nu börjar den femgradiga svårighetsindelningen knaka lite, detta är åtminstone en sjua om man aldrig varit där. fräckt torn förövrigt...
Jag gissar på Björnberget, 6865642,554179 SWEREF99TM ca 1 mil NNV Ljusdal.

Micke

Inte Björnberget. Men tornet ligger faktiskt i Ljusdals kommun. Jag har också lyckats hitta en bild på samma torn på webben.

Då min utgångspunkt för sökandet är våra allmänna kartor så kan jag bara hitta 3 torn i länet som ligger på denna höjd (eller däromkring) och i närheten av en vandringsled. Ljusdal ger mig ytterligare hjälp då två torn i ligger i Ljusdals kn och jag har redan använt det ena. Då gissar jag på Vallåsen strax norr om Färila.

Micke

Den här bör inte vara lika svår som föregående bild. Jag vill ha en position på 100 meter när (visst källmaterial på webben innehåller fel).

t075.jpg

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg