åter igen tack för tipsen!
den har varit igång några veckor nu och skänkt mycket glädje. fantastiskt rolig pryl, i alla fall per krona i inköp.
håller som bäst på att kartlägga omgivningar man vistas och vistats i mycket, framförallt i avseende på höjd över havet & sträckors längd.
blev dock lite besviekn häromdagen när det visade sig att min 6,5km`s löprunda (som omräknat gett mig en tid på milen runt 40-42minuter) visade sig vara 4.71km. snabbt närmade sig snitt miltiden istället den stavgående tanter har...
söker naturligtvis förklaringar till detta, som bygger på att jag återigen kan hamna i den första gruppen...
först tänkte jag att den visar fel eftersom jag hade den i handen och vid löpningen, genom armens pendlande, drog den fram och tillbaka. men så kan det väl inte vara, det finns ju mängder med pulsklockor som har gps i sig, som visar rätt...?
en annan skum grej är att gpsén visade; tid i rörelse 28:56 och pulsklockan 29:45 trots att dom startades samtidigt.
det är en etrex från garmin, handburen, måste jag ha den mer stilla, i bälte tex eller är dom inte mer tillförlitliga än så här?
hur är det med hastighetsmätar funktionen, kan man lita på den?