Cannonball
Gäst
Gillar ditt tips. Tycker det låter vettigt att prova. Det behöver ju inte vara "antingen eller". Föredrar "både och" Brukar kombinera maten på mina naturvistelser så att man inte behöver tröttna. Jag gör inte turer som är så "extrema" i sin karraktär att varje måltid behöver vara optimerat.
Visst är det skönt att inte släpa vikt i onödan men om måltiden innehåller 420 utan bara 370 kcal spelar mindre roll tycker jag. Man får väl komplettera med lite kroppsfett när man gör av med mer än man ätit.....
Mitt bidrag till tipsen är fullkornsbulgur med varma koppen och lite torkat kött i skön förening. Numera finns många bra gryner med högt energiinnehåll som man bara behöver tillsätta kokande vatten och låta det svälla lite. Sparar mycket gas att inte ha koktid,
Det brukar visserligen stå 5 min kokning men det går bra att bar låta stå och svälla i 5 min.
Med en varma koppen eller dyl får man god smak och lite nedkarvat torkat kött ger substans. Man kan variera varje måltid med olika smaker.
Har respekt för den medvetne som inte vill äta produkter med innehåll som diskuterats på forumet, men detta är ju inget som jag äter varje dag...
Jag upplever istället att det är den psykologiska biten som gör att det är så "nice" att mumsa något gott när man är ute. Tar själv med mig lite mellanmålsmat. Mitt eget favo är en kopp kaffe en bixit-kex blåbär och en bit hemgjord "powerbar". Till detta en kopp fruktsoppa. 100g lunch och 60 g mellanmål, runda av uppåt tlll 200 g så är det överkomlig vikt och varierad smak.
Jag har käkat Knorr vid flera tillfälle, jag tycker det funkar utmärkt! Som sagt tidigare brukar en påse räcka till EN portion och inte TVÅ som det står på påsen. Det funkar faktiskt jättebra att koka upp vattnet och hälla det i påsen,vika om kanten och låta den stå i 15min! det blir lite blötare eftersom det inte kokar bort något vatten, men för mig funkar det! Den som är känslig kan ju minska vattnet något. Har inte testat detta vintertid, det kanske inte funkar om det är för kallt ute...
Tycker det är ett kanon alternativ!