Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fruktansvärt irriterande reklam
- Trådstartare fyad
- Start datum
Det som genererar besök/intäkter är väl personer som hittar hit via frilufts relaterade sökningar? Typ "vandra i Sarek" och får upp nån tio år gammal tråd.. inte de 12 betalande medlemmarna som hänger här varje dag..
Det som genererar besök/intäkter är väl personer som hittar hit via frilufts relaterade sökningar? Typ "vandra i Sarek" och får upp nån tio år gammal tråd.. inte de 12 betalande medlemmarna som hänger här varje dag..
På ett sätt går ju Utsidan hand i hand med commerce då flertalet trådar är mer eller mindre prylfixerade och verkar handla om "vilket/vilken xxxxx ska jag köpa" ?
Men visst går det även att hitta information om vandringsmål även om den inte alltid är färsk.
Man kanske kan se det som att innehållet i och genomförandet av just den här (ytligt sett vulgära) annonskampanjen inte säljer tandkräm eller BMW utan prenumerationer/medlemskap på utsidan. Med en viss framgång också! ;-D
Helt ok ändå. En trevlig påminnelse via mejl om hur viktiga medlemmarna är skadar ju ingen och jag hade skänkt den slanten tidigare ifall jag fått en sådan påminnelse. Jag har haft medlemskap aktiverat för det mesta men det har helt fallit i glömska på sistone...
När jag skriver detta inlägg kan jag inte sluta tänka på att det jag skriver kommer omges inte av reklam för Naturkompaniet, Black Diamond eller möjligen Fjällfil, utan av blinkande tandkrämsreklam. Mitt inlägg. Mina tankar. Billigare än ett inlägg på Familjeliv (lika dålig reklam men i alla fall snyggare inpassat på sidan). Mer oseriöst än ett inlägg på Flashback (inget blingbling alls, menväl reklam för Temu, det har jag iaf inte sett här än).
Här är ett snyggare sätt göra, där hela kolumnen med annonser är inom området: https://fisheco.se/
De har förvisso inget forum men bloggarna är utan annonser. Kan tycka att det är respektfullt att inte lägga reklam runt användargenererat innehåll alls. Om man månar om att behålla sina användare alltså.
Jag håller med vad flera har skrivit, annonserna har bytt format och numera stör de användandet. För mig har den viktiga funktionen att komma till senaste nya inlägget försvunnit, istället hamnar jag högst upp och annonsen täcker hela sidan. Sedan är det alla filmer som helt oombedda poppar ur sin ruta och börjar spela av sig själva som är sjukt störande, jag vill själv starta uppspelningen av saker. Som tur är har de inget ljud.
Jag var betalande medlem ett tag men när det gick ut hittade jag inte hur jag skulle förnya det så då gav jag upp. Jag fick en länk via mejl men den gick till fel sida. Det känns ju inte så värst trovärdigt.
Jag gjorde en skärmbild när jag satt och läste den här tråden, tyvärr gömmer sig informationen om betalt medlemskap under en annons.
Jag var betalande medlem ett tag men när det gick ut hittade jag inte hur jag skulle förnya det så då gav jag upp. Jag fick en länk via mejl men den gick till fel sida. Det känns ju inte så värst trovärdigt.
Jag gjorde en skärmbild när jag satt och läste den här tråden, tyvärr gömmer sig informationen om betalt medlemskap under en annons.
Oj, de reklamerar alltså för pluss medlemskapet. Hade inte sett den. Plasseringen i höger columnen där några reklamer sitter på en plats hela tiden, några följer med och är i bland över andra och några bara poppar upp är ju inte så bra om man vill att någon ska se reklamen.
Sidan har blivit helt otroligt störande och oläslig.
Väl skrivet, bra exempel. Inlägg #48 skrevs halvtomhalvt skämtsamt under antagandet att nuvarande annonslösning heller inte är på allvar utan egentligen är en prototyp för att testa ut något och kanske få in felrapporter. Den är inte i närheten av hur den är tänkt att funka i slutänden....
När jag skriver detta inlägg kan jag inte sluta tänka på att det jag skriver kommer omges inte av reklam för Naturkompaniet, Black Diamond eller möjligen Fjällfil, utan av blinkande tandkrämsreklam. Mitt inlägg. Mina tankar. Billigare än ett inlägg på Familjeliv (lika dålig reklam men i alla fall snyggare inpassat på sidan). Mer oseriöst än ett inlägg på Flashback (inget blingbling alls, menväl reklam för Temu, det har jag iaf inte sett här än).
Här är ett snyggare sätt göra, där hela kolumnen med annonser är inom området: https://fisheco.se/ De har förvisso inget forum men bloggarna är utan annonser. Kan tycka att det är respektfullt att inte lägga reklam runt användargenererat innehåll alls. Om man månar om att behålla sina användare alltså.
Det kunde vart värre! ~30% av skärmen är ju faktiskt inte någon form av annons... Jag gjorde en skärmbild när jag satt och läste den här tråden, tyvärr gömmer sig informationen om betalt medlemskap under en annons.Visa bilaga 45494
Det har varit ännu värre under några månader för några år sedan om det nu är någon tröst.
”Annons” från Lufthansa. Gick inte att klicka bort. Kommer inte ihåg om Ctrl + Alt + Del funkade för att kunna använda datorn eller om jag tvingades använda strömbrytaren och starta om datorn.
”Annons” från Lufthansa. Gick inte att klicka bort. Kommer inte ihåg om Ctrl + Alt + Del funkade för att kunna använda datorn eller om jag tvingades använda strömbrytaren och starta om datorn.
Bilagor
Ja, fast den är väldigt svår att få tag i då den ligger under annonsen för jackan.Oj, de reklamerar alltså för pluss medlemskapet. Hade inte sett den. Plasseringen i höger columnen där några reklamer sitter på en plats hela tiden, några följer med och är i bland över andra och några bara poppar upp är ju inte så bra om man vill att någon ska se reklamen.
Jag har hittat hur man blir Plusmedlem https://www.utsidan.se/shop/viewproduct.htm?ID=2712Ja, fast den är väldigt svår att få tag i då den ligger under annonsen för jackan.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg