Fruktansvärt irriterande reklam

Jag är plusmedlem (men i övrigt ingen annan koppling till utisdan) och jag har ingen störande täckande reklam och det är för mig värt mer än 100kr per år.
Jag både tror och hoppas att man kan (jag upprepar mig) betala med 3 valutor på internet idag: sina pengar, sin tid eller sin integritet.
Om man skräms bort av reklam på gratis sidor på nätet idag måste det vara svårt att hitta sidor med bra innehåll, bortsett från myndighetssidor.

Välkomna till 2024, bara att gilla läget!

/Patrik
Du är rätt stöddig för att ha så grava problem med läsförståelse. Första, fuckin' första meningen i mitt inlägg är just "jag har inga problem med reklam".

Ang 2024 och vilken telefon du hade 2004 kan jag bara säga att om det är it-nostalgi är det it-nostalgi du ska få. Jag är så rackarns gammal att:
*Jag har slangat suspekta warez från bbs:er uppkopplad på grannes lina på plintarna i "japanen" jämte elskåpet i grannskapet
* jag bytte min amiga mot en atari för den senare hade bättre latency i midi-interfacet
*Jag kommer ihåg när utsidan var en mejllista
*Jag kommer ihåg när folk kröp ner i sina apple-skyttegravar därför att mac var de burkarna som man körde quarkxpress på
*Jag kommer ihåg när coreldraw var en grej
*Jag tyckte att 020-KN***A-DÖDEN var en rolig tidning
*Jag gick på demopartyn
*Min kropp bär ärr från tappra slag mot olika SCSI-interface
*Jag skrev ex-jobb i LaTeX
*Jag kommer ihåg när man fick be skäggiga (antagande) främlingar om hjälp att skriva drivrutiner till sitt grafikkort för att Linux hade en del kompabilitetsproblem i början..
*Jag kommer ihåg när flashback var en fysisk tidning och bbs
*Man blir varm i kroppen av ljudet från winsock trumpet
*Man skrev hemsidor i texteditorer
*Man drömde om en Sun microsystems-dator

Likt många andra i min ålder så växte vi upp med internet. Nån töntig von Oben attityd med välkommen till 20xx är så jäkla gjort. Jag är inte heller impad av att du kan idissla någon annans uttalande och säga att du sagt det. Facepalm.

Jag blir bara mer och mer övertygad om att dessa 100kr (var tydligen inte mer) är mer och mer värda varenda krona. I firefox på min win10 dator ser jag inte något reklam alls i forumdelen, se bild.
Glad att jag är principfast med att betala för upplevt värde och stackars er som är lika övertygade om att forum-saker inte ska kosta. Var och en får tycka som de vill.

/Patrik, som dessutom kör en tysk anti-spargris till bil och den har ett annat forum där jag betalar årsavgift för att utbyta erfarenheter kring den

Bilagor

• reklamfritt.JPG
    reklamfritt.JPG
    302.2 KB · Visningar: 16
Du är rätt stöddig för att ha så grava problem med läsförståelse. Första, fuckin' första meningen i mitt inlägg är just "jag har inga problem med reklam".

Ang 2024 och vilken telefon du hade 2004 kan jag bara säga att om det är it-nostalgi är det it-nostalgi du ska få. Jag är så rackarns gammal att:
*Jag har slangat suspekta warez från bbs:er uppkopplad på grannes lina på plintarna i "japanen" jämte elskåpet i grannskapet
* jag bytte min amiga mot en atari för den senare hade bättre latency i midi-interfacet
*Jag kommer ihåg när utsidan var en mejllista
*Jag kommer ihåg när folk kröp ner i sina apple-skyttegravar därför att mac var de burkarna som man körde quarkxpress på
*Jag kommer ihåg när coreldraw var en grej
*Jag tyckte att 020-KN***A-DÖDEN var en rolig tidning
*Jag gick på demopartyn
*Min kropp bär ärr från tappra slag mot olika SCSI-interface
*Jag skrev ex-jobb i LaTeX
*Jag kommer ihåg när man fick be skäggiga (antagande) främlingar om hjälp att skriva drivrutiner till sitt grafikkort för att Linux hade en del kompabilitetsproblem i början..
*Jag kommer ihåg när flashback var en fysisk tidning och bbs
*Man blir varm i kroppen av ljudet från winsock trumpet
*Man skrev hemsidor i texteditorer
*Man drömde om en Sun microsystems-dator

Likt många andra i min ålder så växte vi upp med internet. Nån töntig von Oben attityd med välkommen till 20xx är så jäkla gjort. Jag är inte heller impad av att du kan idissla någon annans uttalande och säga att du sagt det. Facepalm.
Jag har inte för avsikt att vara stöddig och erkänner direkt att jag inte har alls lika många tick på denna nostalgi-listan som du har. VIc-20 och vic-64 kan jag lägga till på min lista men att programmera fram text och tecken Latex och htlm i text-editor har jag också uppleft och ett antal Sun-brukar har passerat på jobbet - apropå reklam så sa de väl en gång i tiden att "we are the dot in .com".
Men ditt första inlägg är inte helt uppenbart för mig - du är ok med reklam men inte med annonser på utsidan? Jag tycker annonser är en delmängd av reklam. Eller är det att de hoppar runt som är problemet?
Eller är det reklamens avsändare=en av utsidans sponsorer?
Ja, jag förstår nog inte riktigt exakt vad du menar är problemet.

Som jag sagt så finns en begränsat kostsam lösning men det är upp till dig hur renlärig och principfast du vill vara gentemot din övertygelse.

Men det vore synd om de hjälpsamma medlemarna lämnar utsidan pga något reklamrelaterat.

/Patrik

Jag har inte för avsikt att vara stöddig och erkänner direkt att jag inte har alls lika många tick på denna nostalgi-listan som du har. VIc-20 och vic-64 kan jag lägga till på min lista men att programmera fram text och tecken Latex och htlm i text-editor har jag också uppleft och ett antal Sun-brukar har passerat på jobbet - apropå reklam så sa de väl en gång i tiden att "we are the dot in .com".
Men ditt första inlägg är inte helt uppenbart för mig - du är ok med reklam men inte med annonser på utsidan? Jag tycker annonser är en delmängd av reklam. Eller är det att de hoppar runt som är problemet?
Eller är det reklamens avsändare=en av utsidans sponsorer?
Ja, jag förstår nog inte riktigt exakt vad du menar är problemet.

Som jag sagt så finns en begränsat kostsam lösning men det är upp till dig hur renlärig och principfast du vill vara gentemot din övertygelse.

Men det vore synd om de hjälpsamma medlemarna lämnar utsidan pga något reklamrelaterat.

/Patrik
Det du inte verkar förstå är att reklamen på utsidan är värre och mer irriterande än på alla andra hemsidor som jag är på i alla fall. Det har också varierat över tid hur de upplevs. Ibland har det varit helt ok.

Nu resulterar nästan alla klick i en hel sides annons som man måste scrolla eller klicka bort. Man kommer sen inte heller till de nya inläggen man vill se utan man får scrolla vidare.

Det har också kommit nya reklam filmer som ofta för följer dig på sidan. Om du inte klickar bort dem så ser du inte ens hela inlägget.

Annonserna här är alltså klart värre än på facebook, aftonbladet och diverse forum.

Men hindrar verkligen reklamen ert utbyte av Utsidan? Jag klickar ned den bara och fortsätter som vanligt.
Möjligt att det är för att jag klickar runt för mycket når jag väl är inne på forumet men jag tycker mitt utbyte av siden går ned markant når jag inte kommer till sidan jag klickar på utan om och om igen måste klicka bort reklam, scrolla och leta inlägg.

Möjligt att det är för att jag klickar runt för mycket når jag väl är inne på forumet men jag tycker mitt utbyte av siden går ned markant når jag inte kommer till sidan jag klickar på utan om och om igen måste klicka bort reklam, scrolla och leta inlägg.
Nej, du är inte ensam om att uppleva detta.
Har inget emot reklam, men hela sidan far runt på grund av Audi bilar och annat för friluftsliv orelevant när man vill läsa ett inlägg.

Den finns reklam och så finns det aggressiv reklam, som den Utsidan kör med, vars avsikt är att skrämma bort gratisätaren genom att göra upplevelsen så obehaglig att han lämnar sidan. Så tolkar jag det. Jag ser hellre icke-aggressiv och lugn reklam om vapen, horor och knark, än aggressiv om taktält och raggsockor.

Pga all aggressiv reklam på ex Aftonbladet har jag lagt in så många block på bilder och rörliga element etc, att jag inte kan surfa in där längre. Sidan är död och det är underbart.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg