Det tycker jag var ett oförskämt inlägg. Någon stöddighet uppfattar jag inte från Tangos sida, ej heller någon bristande läsförståelse. Han har bara en annan upplevelse än du och en del andra av reklamen på Utsidan.Du är rätt stöddig för att ha så grava problem med läsförståelse. Första, fuckin' första meningen i mitt inlägg är just "jag har inga problem med reklam".
Ang 2024 och vilken telefon du hade 2004 kan jag bara säga att om det är it-nostalgi är det it-nostalgi du ska få. Jag är så rackarns gammal att:
*Jag har slangat suspekta warez från bbs:er uppkopplad på grannes lina på plintarna i "japanen" jämte elskåpet i grannskapet
* jag bytte min amiga mot en atari för den senare hade bättre latency i midi-interfacet
*Jag kommer ihåg när utsidan var en mejllista
*Jag kommer ihåg när folk kröp ner i sina apple-skyttegravar därför att mac var de burkarna som man körde quarkxpress på
*Jag kommer ihåg när coreldraw var en grej
*Jag tyckte att 020-KN***A-DÖDEN var en rolig tidning
*Jag gick på demopartyn
*Min kropp bär ärr från tappra slag mot olika SCSI-interface
*Jag skrev ex-jobb i LaTeX
*Jag kommer ihåg när man fick be skäggiga (antagande) främlingar om hjälp att skriva drivrutiner till sitt grafikkort för att Linux hade en del kompabilitetsproblem i början..
*Jag kommer ihåg när flashback var en fysisk tidning och bbs
*Man blir varm i kroppen av ljudet från winsock trumpet
*Man skrev hemsidor i texteditorer
*Man drömde om en Sun microsystems-dator
Likt många andra i min ålder så växte vi upp med internet. Nån töntig von Oben attityd med välkommen till 20xx är så jäkla gjort. Jag är inte heller impad av att du kan idissla någon annans uttalande och säga att du sagt det. Facepalm.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fruktansvärt irriterande reklam
- Trådstartare fyad
- Start datum
Folk har uppenbart olika uppfattning för att några har betalat för att inte se en del eller all reklam.Han har bara en annan upplevelse än du och en del andra av reklamen på Utsidan.
Jag betalar inte för att använda Utsidan, men betecknar ändå inte reklamen som "extremt irriterande". "Lite irriterande" är det uttryck jag väljer.Folk har uppenbart olika uppfattning för att några har betalat för att inte se en del eller all reklam.
Ibland blir även jag irriterande på störande reklam även om jag är den enda i min trappuppgång med 20 lägenheter som inte har ”Ej reklam tack” på postfacket.
Men pappersreklam ”behöver” jag bara läsa en gång, sedan lägger jag för mig ointressant pappersreklamen i pappersåtervinningen tillsammans med de tidningar jag prenumererar på.
Här borde det räcka med att jag läst en annons en gång. Jag har inte råd att köpa någon BMW och nu har jag provat de två nya dryckerna från Kiviks musteri.
När Internet hemma var nytt (Windows 95 och telefonmodem) så hade jag min e-post på en reklamfinansierad sida. Spray, som inte finns kvar längre.
Under någon månad eller två (minns ej) hade AXE https://www.axe.com/se/home.html/ på inloggningssidan för e-post hos Spray en annons som ”åkte runt” på bildskärmen. Men även om jag klickade utanför annonsen så kom jag till annonsen från AXE, som jag sedan fick stänga för att komma vidare. Innan dess köpte jag ofta duschtvål nog även rakvatten från AXE. Men jag bestämde mig då för att aldrig med att köpa något från AXE.
Så irriterande reklam gör att jag bojkottar de företagen.
Men pappersreklam ”behöver” jag bara läsa en gång, sedan lägger jag för mig ointressant pappersreklamen i pappersåtervinningen tillsammans med de tidningar jag prenumererar på.
Här borde det räcka med att jag läst en annons en gång. Jag har inte råd att köpa någon BMW och nu har jag provat de två nya dryckerna från Kiviks musteri.
När Internet hemma var nytt (Windows 95 och telefonmodem) så hade jag min e-post på en reklamfinansierad sida. Spray, som inte finns kvar längre.
Under någon månad eller två (minns ej) hade AXE https://www.axe.com/se/home.html/ på inloggningssidan för e-post hos Spray en annons som ”åkte runt” på bildskärmen. Men även om jag klickade utanför annonsen så kom jag till annonsen från AXE, som jag sedan fick stänga för att komma vidare. Innan dess köpte jag ofta duschtvål nog även rakvatten från AXE. Men jag bestämde mig då för att aldrig med att köpa något från AXE.
Så irriterande reklam gör att jag bojkottar de företagen.
Som företagare blir man helt bombad med reklam i mobilen varje dag och det är allt ifrån att dom vill fixa till min redan påkostade hemsida, till att dom vill tigga pengar till ungdomsidrott eller sälja rengöringsmedel etc.
Jag ser telefonförsäljare som misslyckade människor som får betalt för att irritera hela omgivningen oavsett vilket nummer dom ringer.
Jag orkar inte vara trevlig och artig mot såna kackerlacks-människor som bara är en sanitär olägenhet i mobilen.
När jag har tagit reda på att dom inte vill köpa mina varor och tjänster så lägger jag bara på luren, rakt av i örat på dom.
Är jag uttråkad i köerna på Essingeleden så gör jag det till en tävling att mina tjänster och varor bara måste telefonförsäljaren köpa.
Jag säljer in utan att lyssna på säljaren, för jag har bestämt att mina produkter och tjänster är helt oumbärliga för just den telefonförsäljaren med extra rabatter. Då får dom känna på vilka arslen dom är med sin aggressiva marknadsföring i luren och det slutar alltid med att dom lägger på luren för att jag är så överdrivet pådrivande att dom ska köpa..
Har jag dåligt med tid för att lyssna så ber jag dom skicka varuprover, så kan jag höra av mej senare. Har aldrig hänt att jag fått några varuprover.
Bäst reklam som var underhållande är den här.
Det är sån här reklam som måste fram igen, så att reklam blir underhållande och roligt!
Jag ser telefonförsäljare som misslyckade människor som får betalt för att irritera hela omgivningen oavsett vilket nummer dom ringer.
Jag orkar inte vara trevlig och artig mot såna kackerlacks-människor som bara är en sanitär olägenhet i mobilen.
När jag har tagit reda på att dom inte vill köpa mina varor och tjänster så lägger jag bara på luren, rakt av i örat på dom.
Är jag uttråkad i köerna på Essingeleden så gör jag det till en tävling att mina tjänster och varor bara måste telefonförsäljaren köpa.
Jag säljer in utan att lyssna på säljaren, för jag har bestämt att mina produkter och tjänster är helt oumbärliga för just den telefonförsäljaren med extra rabatter. Då får dom känna på vilka arslen dom är med sin aggressiva marknadsföring i luren och det slutar alltid med att dom lägger på luren för att jag är så överdrivet pådrivande att dom ska köpa..
Har jag dåligt med tid för att lyssna så ber jag dom skicka varuprover, så kan jag höra av mej senare. Har aldrig hänt att jag fått några varuprover.
Det är sån här reklam som måste fram igen, så att reklam blir underhållande och roligt!
Vad man än tycker så verkar det väldigt osmart att använda reklam som retar upp användarna. Fler och fler kommer då att blockera reklamen på något sätt, men plugins eller att använda en browser som har det inbyggt. Hur stora intäkter blir det då?
En av de få sajter jag funderat på att göra så på är faktiskt denna. Jag inser att reklam finansierar websidor och därför gör jag det normal inte. Men skenheligheten med de luriga "reklamartiklarna" och lite annat förut gav mig väldigt dålig smak i munnen.
En av de få sajter jag funderat på att göra så på är faktiskt denna. Jag inser att reklam finansierar websidor och därför gör jag det normal inte. Men skenheligheten med de luriga "reklamartiklarna" och lite annat förut gav mig väldigt dålig smak i munnen.
"Kackerlacks-människor"? Det låter som en osund människosyn.Som företagare blir man helt bombad med reklam i mobilen varje dag och det är allt ifrån att dom vill fixa till min redan påkostade hemsida, till att dom vill tigga pengar till ungdomsidrott eller sälja rengöringsmedel etc.
Visa bilaga 45487
Teori.. Utsidan bryr sig kanske inte så mycket om de aktiva medlemmarna på utsidan eller vad de tycker om reklam?
Gissar att det är trafik/besök från icke medlemmar som står för mest köp/klick hos tex Naturkompaniet och övriga annonsörer..
Gissar att det är trafik/besök från icke medlemmar som står för mest köp/klick hos tex Naturkompaniet och övriga annonsörer..
Varför inte bara betala 100 kronor/år om man tycker reklamen på Utsidan är för irriterande?
Annonserna som de ser ligger nu stör funktionen.
Jag betalar gärna 100 kr och har gjort det nu, men det förändrar ju inte att nya eller inte inloggade besökare ser dem.
I termer av branding så är det ju fel sorts annonser ämnesmässigt, och det känns billigt, vardagligt och dessutom skrikigt.
Jag betalar gärna 100 kr och har gjort det nu, men det förändrar ju inte att nya eller inte inloggade besökare ser dem.
I termer av branding så är det ju fel sorts annonser ämnesmässigt, och det känns billigt, vardagligt och dessutom skrikigt.
Det beror på att jag ser inte telefonförsäljare som människor, utan enbart som ett extremt irriterande objekt."Kackerlacks-människor"? Det låter som en osund människosyn.
Man kanske kan se det som att innehållet i och genomförandet av just den här (ytligt sett vulgära) annonskampanjen inte säljer tandkräm eller BMW utan prenumerationer/medlemskap på utsidan. Med en viss framgång också! ;-DAnnonserna som de ser ligger nu stör funktionen.
Senast ändrad:
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg