Re: Militärt käk
Drytech är tillverkaren som gör real (oranga påsar i den civila versionen (som sagt 49-69/påse) och grön paket som kallas dygnsranson (cirka 350 kr/dygnspaket) för militärt eller civilt bruk) som jag nämt tidigare i tråden.
Dygnsrasonen är väl genomtänkt om man arbetar hårt men väger en del. Tex finns sockerfria tuggummi "till efterrät" som plus för tänderna.
/Patrik
/Patrik
Stoff; sa:Militären har frystorkat från ett norskt företag, Drytech AS, kokande vatten i paketet, låt stå i fem minuter, klart att äta! Rekomenderar varmt frukosträtten. Sen kan man göra som mig: sno med sig några sopsäckar med frystorkat från lumpen. Nackdelen är att jag är så grymt trött på dem nu så antagligen kommer jag aldrig äta upp dem!
Drytech är tillverkaren som gör real (oranga påsar i den civila versionen (som sagt 49-69/påse) och grön paket som kallas dygnsranson (cirka 350 kr/dygnspaket) för militärt eller civilt bruk) som jag nämt tidigare i tråden.
Dygnsrasonen är väl genomtänkt om man arbetar hårt men väger en del. Tex finns sockerfria tuggummi "till efterrät" som plus för tänderna.
/Patrik
/Patrik