• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Friluftskompisar i Örebro

Hej,
Jag är helt nyinflyttad till Örebro och letar efter folk som tycker som jag: den bästa helgsysselsättnignen är friluftsliv! Jag är intresserad av det mesta: vandring, kanot, skidor, cykling, bärplockning, långfärdsskridskor, allt efter säsong. Kanske en mjukstart i Kilsbergen någon helg?

Låter det som att det passar? Hör av er!
/Kristin
 
Hej!

Jag bor också i Örebro, sedan 3,5 år tillbaka, och en stor del av fritiden går åt friluftsliv. Vandring, plocka svamp, åka skidor, skridskor (med dessa vinteraktiviteter är jag relativ nybörjare, i nederländerna hade vi inte så mycket snö och is....).
Har särbo i Karlstad så en del helger befinner jag mig där, men skulle vara roligt att få ihop ett gäng för regelbunda friluftsaktiviteter.
Nu på söndag har SNF-Örebro krets en "fixaredag" på deras äng nära Garphyttan nationalpark, kanske inte direkt "friluftsliv" men hör av dig om du vill hänga med dit! (se http://www.orebro.krets.snf.se)

/karin

[Ändrat av karin_beer 2005-09-08 kl 21:56]
 
Hej.
Jag gillar att fotografera & fiska.
Har alltid med mig digin under mina vandringar/när ja fiskar.
Eftersom ja är infödd örebroare.
Så känner ja till många fina ställen i Örbro med omnejd.

Mvh/David
 
Hej,
Roligt att du hörde av dig! Jag skulle gärna hitta på någonting någon gång ifall det skulle passa. Visserligen är jag ingen storfotograf och fiske har jag väl aldrig riktigt provat på, men jag skulle tycka det var jätteroligt att komma ut någon gång, om så bara i närområdet. Så här under vintern är ju långfärdsskridskor lockande... Och ifall du är infödd örebroare känner du säkert till massor av bra ställen dit man kan ta sig lätt och få en trevlig tur. Hör gärna av dig igen, min e-mail är: kri_elgh@hotmail.com
/Kristin
 
Hej!
Låter kul.Är friluftsintresserad student som följer med på det mesta och testar gärna nya saker. Bor lite utanför Örebro men åt Kilsbergshållet.
/LenaMarie
 
Hej LenaMarie.
Det finns många fina platser i kilsbergstrakten.
Bla Ullavi-Klint(den bästa utkiksplatsen i kilsbergen)
Det finns föv en gammal fornborg från järåldern där oxå.
Och grilplatser.
Jag & en del av mina vänner.
Brukar vara där & fotografera & grilla.

Mvh/David
 
Kilsbergen

Kilsbergen är underbara om man bor i leran nedanför.
Falkaberget, Ramsjön, Ånnaboda ....

Men vad jag vill mest visa att jag är impad av tiden hajen är vaken.
 
Hej AndersLars mfl som besöker Utsidan.Se
Ja tomasboda är riktigt fint.
Har varit där både på vintern våren sommaren & hösten.

Mvh/David
 

Liknande trådar