Det här tältet (double rainbow) låter ju jättespännande! speciellt som du (karpaterna.se) testat det i hårt väder vid flera tillfällen och haft det i många nätter. Några frågor och funderingar jag får efter att ha läst annan tråd här om dessa tält och kollat recensioner och uppsättning på youtube; noterar att det har två ingångar, så alltså kan man förvara packningen i absiden vid ena ingången och öppna upp andra sidan, och ingångarna tycks ha en del finesser, så sammantaget får jag för mig att det verkar vara ganska flexibelt. stämmer? noterade att det rekommenderas att man ska förbättra sömmarna med någon silikonblandning... erfarenheter av det? någon sade i recension på youtube att denne hört att någon slags pinnar (oklart vilka) kunde böjas i dåligt väder och hade köpt andra lättmetall istället), men ditt (karpaterna.se) hade hållit bra ändå eller har du bytt dem? hur stabilt kändes det i hård vind? Det här tältet känns som en riktig utmanare mot andra tält jag funderat på, just nu främst wbt2, som jag funderat på eftersom priset också är så bra, och det är åtminstone halvkilot lättare än wbt2. får för mig att den extra ingången plus konstruktionen av ingångarna/absiderna i double rainbow ger större flexibilitet och mer utsikt än wbt som jag ju efterfrågat också. men enligt bilderna på wbt två borde man kanske kunna rulla upp/undan absiden och ha likvärdig utsikt. om man ska jämföra dessa tält vidare, båda tälten bygger på långa pinnar att trä igenom, Double rainbow har en centrerad längs med tältet, och wbt har två på andra ledden. noterar att takhöjden är högre i double rainbow, bra för mig som är lång. det tycks också vara en stor del av tältet med rejäl takhöjd. men ok... någon som kommer på några fördelar hos wbt2 jag ska ta i beaktande i relation till double rainbow? nackdelar hos double rainbow? formen på wbt känns så där härligt konventionell som jag visualicerat tidigare=) Om man slänger in northstars veloce2 i spelet också, som påminner mycket om rainbow men har "pinnen" på andra ledden etc?
frågor inför tältköp efter att ha läst på forumet, bla.a vilka tält som ger utsikt?
- Trådstartare ticitaca
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-
-
Satte upp mitt Berganstält idag - ett par frågor med tillhörande bilder
- Börjat av Glännman
- Svar: 8
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nybörjare med för stora krav och för liten budget? (Hjälp med tältköp)
- Börjat av Agilis
- Svar: 12
-
-
-
-