Forumkniv - EKA Swede 92

Kan man hoppas på ett sådant här fodral till forumkniven?
Har haft en EKA med ett liknande fodral och det trivdes jag bra med.

I mina ögon ser det här trevligare ut än det som finns på Cyberphotos hemsida. (se inlägg #39).

Jag fick hem den Swede 92 masur i helgen som min son hjälpte mig handla på Cyberphoto för några veckor sedan. Den levererades i en presentkartong inkl det kraftigare läderfodralet som avbildats i inlägg #244 i denna tråd (alltså inte det tunnare läderfodral som fanns på Cyberphotos hemsida) och en läderrem. Jag skall försöka lägga upp en bild senare.
 
Ref till mitt tidigare inlägg ovan, så här såg paketet från Cyberphoto ut.
 

Bilagor

  • PC040957.jpg
    PC040957.jpg
    48 KB · Visningar: 860
Ref till mitt tidigare inlägg ovan, så här såg paketet från Cyberphoto ut.

Jag gillar det fodralet, ser mycket bättre ut än det tunna svarta... Men jag är inte imponerad av trät. Hoppas verkligen att våra kommer att vara lite mer handplockade för att se bättre ut än så. Det är inte speciellt mycket masurkänsla i det där.
__
Fredrik
 
Jag gillar det fodralet, ser mycket bättre ut än det tunna svarta... Men jag är inte imponerad av trät. Hoppas verkligen att våra kommer att vara lite mer handplockade för att se bättre ut än så. Det är inte speciellt mycket masurkänsla i det där.
__
Fredrik

Det är nog bra trycka på mot EKA så att vi får mer masurkänsla till våra forumknivar. EKA borde inse referensvärdet i våra knivar då de säkert kommer att synas i vildmarken, och använda utvalda träbitar i skaften till forumknivarna;)
Skillnaden mot min Swede88 masur är ganska stor, inte bara i mönstret utan även i nyansen. Träet i 88'an verkar vara inoljat från fabrik medan 92'an ser helt obehandlad ut. Kanske är denna Swede 92 en förserie som inte var avsedd till försäljning? Bilden visar även skillnaden på mässingskruvar (nya) och blanka skruvar sett mot nyansskillnaden i träet.
 

Bilagor

  • PC040958.jpg
    PC040958.jpg
    48.8 KB · Visningar: 2,018
Kanske är denna Swede 92 en förserie som inte var avsedd till försäljning?

Ja, så är det, och det är som tidigare skrivits anledningen till att ex Cyberphoto inte har kunna leverera några större mängder. Det tillverkades ett litet antal knivar som skickades ut som reklam för vad som komma skall. Men i mitt tycke så borde man lägga ned ganska mycket tanke på en sådan serie, för att verkligen locka kunder...
__
Fredrik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
turboadde Fråga om eka swede 88 Utrustning allmänt 9
Frandsén91 Eka H8. Smörkniv Utrustning allmänt 13
insco EKA Nordic H8 Utrustning allmänt 1
flanell tjejer & knivar! Utrustning allmänt 172

Liknande trådar