Forumkniv - EKA Swede 92

Här är listan så långt jag kan få ihop det.
Någonstans kan det vara fel, men ni får rätta till det.

1 Prankster ?
2 DePaul ?
3 ArLan
4 Pukkare
5 Oreb
6 Thureb
7 ?
8 ?
9 ?
10 ?
11 Smux
12 Patvest
13 MorganN
14 Stalle
15 CLindh
16 Clindh
17 Steeltoe
18 Mellban (ville vara 21)
19 Nodh
20 Greendanger
21 Björkegren
22 Morgan
23 Silenhag
24 Larsa
25 Mellanslag
26 TheHawker
27 Meritaimen
28 Petter1989
29 Graylingman
30 Asp
31 Majjen
32 AV
33
34
35
Nope, jag är nummer 1 efter att Omnes ställde den slutgiltiga frågan, nämligen:

"Kan vi få ihop tillräckligt med folk för den här kniven? Hur många är intresserade om vi gissar lite på att priset hamnar kring 600 kr (väldigt uppskattat)?"

~Paul~
 
Så här ser den aktuella listan ut:

Frågan var: "Kan vi få ihop tillräckligt med folk för den här kniven? Hur många är intresserade om vi gissar lite på att priset hamnar kring 600 kr (väldigt uppskattat)?"
Efter detta anmälde sig intressenterna i denna turordning:

dePaul
• ArLan
• Puukare
• Oreb
• Prankster
• thureb
• soundoptics
• seobserver
• granbom
• smux
• Patvest
• MorganN
• Stalle
• clindh
• clindh
• Steeltoe
• mellban
• nodh
• greendanger
• björkegren
• Morgan
• silenhag
• larsa
• Mellanslag
• TheHawker
• Meritaimen
• petter1989
• graylingman
• asp
• majjen
• AV
• petmeu


~Paul~
 
Det finns förstås en annan möjlighet, nämligen den som många stora knivtillverkare kör med. Man skriver helt enkelt 1 av XX på alla knivar. På det viser ser man hur många pjäser som ingår i serien men inte exakt i vilken turordning.

~Paul~
 
Det finns förstås en annan möjlighet, nämligen den som många stora knivtillverkare kör med. Man skriver helt enkelt 1 av XX på alla knivar. På det viser ser man hur många pjäser som ingår i serien men inte exakt i vilken turordning.

~Paul~

Jag har samma lista som dePaul, med två små undantag. Dels så är jag själv med ;) och dels så tog jag hänsyn till att mellban ville ha nr 21. Jag tog det som att jag vilseledde honom att säga att vi inte håller koll på numrering...

1/XX är givetvis ett alternativ det oxå...
 
Jag har samma lista som dePaul, med två små undantag. Dels så är jag själv med ;) och dels så tog jag hänsyn till att mellban ville ha nr 21. Jag tog det som att jag vilseledde honom att säga att vi inte håller koll på numrering...

1/XX är givetvis ett alternativ det oxå...
Sorry, tog inte upp ditt namn eftersom du uttryckte åsikten att det för din egen del inte var speciellt viktigt vilket nummer du slutligen erhåller ;). Visste därför inte var i listan jag skall placera dig :).

~Paul~
 
Med ett så positivt svar från Christer kan det här inte bli annat än ett lyckat projekt:)
Med lite reklam på framsidan kommer säkert fler intressenter att anmäla sig.

Varför inte en gravering på knivbladet som består av "pilen + utsidan.se" (enligt logotypen längst upp på denna sida följt av "Forumkniv 2012 no XX/YY" på raden under (iställer för nuvarande text "Störst inom äventyr och friluftsliv")?

Jag är fortfarande med. Håller dock med seobserver att vi måste kunna starta från ett handlarpris (fabrikspris) i diskussionen med EKA.

Detaljutformningen av "Den Demokratiska Kniven" har fortsatt efter att "beställningsproceduren" började. Är "vi" nu helt överens om utformning?
Jag tycker att med Kompassnål + utsidan.se (med rätt typsnitt) blir bra.
Jag tycker Knivintresse är bättre än Forumkniv. (fast både är lite tråkiga).

Men förslaget med annan glans/färg på skruvarna då? Tex genom att man får ett extra set skruvar att byta till själv.. Det är enklaste och billigaste sättet att förstärka att kniven inte är helt standard.

I fortsatt demokratisk process röstar jag på svarta eller mörka skruvar. (Mässing i andra hand).

Hur länge ska beställningsprocedur pågå?

Om upplagan stiger så borde det kanske leda till att extra set skruvar skulle kunna ingå i pris?
 
Tycker det blir roligare så när man vet hur stor serie kniven ingår i.

Fredrik
Samtidigt så sänker förstås denna procedur värdet på de 10 första knivarna. Men som sagt, jag är böjd att hålla med om att det kanske är den enklaste vägen att vandra.

Det här är kanske en grej som vi kanske skall rösta om? Det är ju den demokratiska kniven det handlar om ;).

~Paul~
 
Detaljutformningen av "Den Demokratiska Kniven" har fortsatt efter att "beställningsproceduren" började. Är "vi" nu helt överens om utformning?
Jag tycker att med Kompassnål + utsidan.se (med rätt typsnitt) blir bra.
Jag tycker Knivintresse är bättre än Forumkniv. (fast både är lite tråkiga).

Men förslaget med annan glans/färg på skruvarna då? Tex genom att man får ett extra set skruvar att byta till själv.. Det är enklaste och billigaste sättet att förstärka att kniven inte är helt standard.

I fortsatt demokratisk process röstar jag på svarta eller mörka skruvar. (Mässing i andra hand).

Hur länge ska beställningsprocedur pågå?

Om upplagan stiger så borde det kanske leda till att extra set skruvar skulle kunna ingå i pris?
Hur länge det ska pågå har vi inte heller diskuterats. Men ett slutdatum är ju bra att sätta :)
Ja, det där med skruvar har inte riktigt diskuterats, men det är absolut ingen dum idé. När jag får svar på hur distribution av knivarna ska gå till så ska jag fråga EKA hur de ställer sig till att skicka med en extra uppsättning skruvar.
Någon annan som har någon kommentar på skruvarna?

Tycker det blir roligare så när man vet hur stor serie kniven ingår i.

Fredrik
Ja, absolut! Men som jag tolkade dePaul så var alternativen antingen ex 23/38 (beroende på vilket nummer du har fått) eller att det då står 1/38 på alla. Storleken på serien ska givetvis stå med.
 
Detaljutformningen av "Den Demokratiska Kniven" har fortsatt efter att "beställningsproceduren" började. Är "vi" nu helt överens om utformning?
Jag tycker att med Kompassnål + utsidan.se (med rätt typsnitt) blir bra.
Jag tycker Knivintresse är bättre än Forumkniv. (fast både är lite tråkiga).

Men förslaget med annan glans/färg på skruvarna då? Tex genom att man får ett extra set skruvar att byta till själv.. Det är enklaste och billigaste sättet att förstärka att kniven inte är helt standard.

I fortsatt demokratisk process röstar jag på svarta eller mörka skruvar. (Mässing i andra hand).

Hur länge ska beställningsprocedur pågå?

Om upplagan stiger så borde det kanske leda till att extra set skruvar skulle kunna ingå i pris?
Hm, tror inte att vi har varit inne på detaljerna till denna grad. Kanske läge att göra så??

Jag undrar om inte svarta skruvar blir för mycket i kontrastväg till de ljusa masurskollorna? När det gäller gravyren så trodde jag att vi i stort sett var överens? Dvs, kompassnål, årtal, utsidan och nr?

~Paul~
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
turboadde Fråga om eka swede 88 Utrustning allmänt 9
Frandsén91 Eka H8. Smörkniv Utrustning allmänt 13
insco EKA Nordic H8 Utrustning allmänt 1
flanell tjejer & knivar! Utrustning allmänt 172

Liknande trådar