Forumkniv - EKA Swede 92

Anmälningsordning?
Anmält intresse (då var ju jag först: se start av tråd), eller anmält att faktiskt tänker beställa?

Jag bryr mig inte om vilket nummer jag får utan röstar för att dePaul får 1/yy-kniven. Han startade knivintresse-tråden.

Jag kan ta den felgraverade med spegelvänd text och med nummer xx som är större än yy i xx/yy:)
Tackar ödmjukast! En felgraverad text slår förstås högre :).

~Paul~
 
Det är en allroundkniv av det lite större formatet. Funkar till i stort sett allt från lättare täljning till att öppna paket, skära snören och i värsta fall ta ur fisk och passa vilt. Det går nämligen att plocka isär kniven för rengöring och underhåll.

En del av oss kommer dock förmodligen inte att använda kniven till dessa ändamål eftersom det handlar om en begränsad upplaga med specifika kännetecken och numrering.

~Paul~

Alla är vi olika, personligen tycker jag om att använda sådant då det känns... speciellt, men jag förstår de som vill "lagra" den. :)
Då verkar det i alla fall inte som att jag gör ett dumt köp om jag tänkt använda den, har nämligen ingen koll på knivpriser i dagsläget och går runt med en Mora bygg-kniv i dagsläget.
 
Anmälningsordning?
Anmält intresse (då var ju jag först: se start av tråd), eller anmält att faktiskt tänker beställa?

Jag bryr mig inte om vilket nummer jag får utan röstar för att dePaul får 1/yy-kniven. Han startade knivintresse-tråden.

Jag kan ta den felgraverade med spegelvänd text och med nummer xx som är större än yy i xx/yy:)

I mitt stilla sinne tänkte jag mig ordningen på de som verkligen skrev upp sig när vi tagit fram "den demokratiska kniven".
 
Alla är vi olika, personligen tycker jag om att använda sådant då det känns... speciellt, men jag förstår de som vill "lagra" den. :)
Då verkar det i alla fall inte som att jag gör ett dumt köp om jag tänkt använda den, har nämligen ingen koll på knivpriser i dagsläget och går runt med en Mora bygg-kniv i dagsläget.
Jag tänker som så här: I och med att jag har andra knivar att slita på så är det ganska onödigt att använda en kniv som är en del av begränsad upplaga och i praktiken inte bättre än en ordinär 92-a.

Eftersom jag samtidigt samlar på knivar så finns det ingen anledning till varför jag inte skulle kunna "ruva" på den aktuella Utsidan-kniven :).

~Paul~
 
Vore det inte för enkelhetes skull enklare om folk skrev nummer också, inte bara ett "jag vill ha".
Då slipper det bli "klumpar" med anmälningar.

Ett bökigt alternativ är naturligtvis att kopiera listan, lägga till sig längst ner ock klistra in den.
 
Här är listan så långt jag kan få ihop det.
Någonstans kan det vara fel, men ni får rätta till det.

1 Prankster ?
2 DePaul ?
3 ArLan
4 Pukkare
5 Oreb
6 Thureb
7 ?
8 ?
9 ?
10 ?
11 Smux
12 Patvest
13 MorganN
14 Stalle
15 CLindh
16 Clindh
17 Steeltoe
18 Mellban (ville vara 21)
19 Nodh
20 Greendanger
21 Björkegren
22 Morgan
23 Silenhag
24 Larsa
25 Mellanslag
26 TheHawker
27 Meritaimen
28 Petter1989
29 Graylingman
30 Asp
31 Majjen
32 AV
33
34
35
 
Omnes

som trådstartare och initiativtagare bör väl kunna välja nummer och bör vara med på listan som nummer 1.

I övrigt torde numrering efter anmälningstid gälla. Vill nån ha något annat nummer är det väl en förhandlingsfråga med den som har numret ifråga.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
turboadde Fråga om eka swede 88 Utrustning allmänt 9
Frandsén91 Eka H8. Smörkniv Utrustning allmänt 13
insco EKA Nordic H8 Utrustning allmänt 1
flanell tjejer & knivar! Utrustning allmänt 172

Liknande trådar