• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

forum val

vad röstar du på i riksdagsvalet

  • centerpartiet

    Röster: 3 4.9%
  • folkpartiet

    Röster: 7 11.5%
  • krisdemokraterna

    Röster: 2 3.3%
  • miljöpartiet

    Röster: 12 19.7%
  • moderaterna

    Röster: 16 26.2%
  • socialdemokraterna

    Röster: 6 9.8%
  • vänsterpartiet

    Röster: 5 8.2%
  • övrigt

    Röster: 7 11.5%
  • rösta blankt

    Röster: 1 1.6%
  • soffliggare

    Röster: 2 3.3%

  • Totala väljare
    61
Blev lite intresserad, så här i valtider, av att veta hur sympatierna ligger här inne.

Det är ju ett känsligt ämne, kanske tom enligt någon forumregel förbjudet att diskutera. Men vi är ju vuxna människor så vi borde väl kunna hantera att man strikt bara lämnar sin röst och behåller kommentarer som kan vara stötande för sig själv.

röstningen är sluten, dvs vad just du röstat på visas inte, däremot kan man efter röstning se totala siffrorna för hur alla röstat.
 
Jag är glad att det inte finns en enda soffliggare så här långt, det bör det ju inte göra heller på ett sånt här forum;)
 
Jag är glad att det inte finns en enda soffliggare så här långt, det bör det ju inte göra heller på ett sånt här forum;)

men å andra sidan är det bara ett 15%igt valdeltagande, vilket nästan oroar mig mer. kanske lever inte arrangemanget upp till en av grundpelarna, att valet blir hemligt nog?
 
Ja med reservation för att det bara är 18 röster så verkar forumdeltagarna vara "färgade" ungefär som svenskarna i allmänhet. M, S och MP i topp plus ströröster på de andra.

fast förvånas ni inte över den förhållandevis höga andelen "övriga" kan det verkligen avspegla svenskarna som allmänhet?


sen måste jag säga att jag tycker moderaterna tog ett märkligt skutt nu på morgonen/förmiddagen. fem nya röster på raken!? allt annat i övrigt lika.
 
Även om just mitt parti fanns med saknar jag några i listan. Det är väl minst tre till som gör en seriös valkampanj med mål att bryta fyraprocentsspärren? I den demokratiska andan borde väl de få finnas med, annat än under "övrigt"?
Visserligen drog jag lite på smilbanden när jag lästa "krisdemokraterna" men borde det inte det partiet, liksom alla andra, få äran att ha sitt namn korrekt stavat ;)
 
Även om just mitt parti fanns med saknar jag några i listan. Det är väl minst tre till som gör en seriös valkampanj med mål att bryta fyraprocentsspärren? I den demokratiska andan borde väl de få finnas med, annat än under "övrigt"?
Visserligen drog jag lite på smilbanden när jag lästa "krisdemokraterna" men borde det inte det partiet, liksom alla andra, få äran att ha sitt namn korrekt stavat ;)

det det blev kanske felstavat, men inte som dom andra ;)

ang "övriga" var det svårt att få till det eftersom jag gärna ville ha med "blankt" & "soffliggare" sen begränsar forumet alternativen till edast tio. det gick alltså inte att ha fler poster att rösta på.
 
fast jag måste som valobservatör föra till protokollet att moderaterna gjorde ett anmärkningsvärt skutt på fem röster under endast någon timma, när allt annat stod stilla, här om dagen.
 
Två dagar kvar... Ser ut att bli ett spännande val och det är inte så säkert vem som vinner. Om man ska tro de senaste undersökningarn så kommer vi att få ett nytt parti i riksdagen som ingen vill samarbeta med. Om detta parti samtidigt blir vågmästare kan det blir riktigt kul och många debatter och förhandlingar om vem som ska styra.

Ska nog köpa en del chips och följa valvakan på nätet. Ska bli kul att se vad de olika partiledarna säger efter valet.