Forum kniv

Bladlägnd

  • 150 mm

    Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

    Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

    Röster: 35 31.8%

  • Totala väljare
    110
Seved, med tanke på att den här tråden nu är 40 sidor lång, vad sägs om att sammanfatta de två "forumknivarnas" egenskaper någonstans där man inte måste leta igenom femhundra inlägg för att hänga med?
Typ en utsidan-artikel eller så med skisser, stålsort, tänkt slipning etc för de två varianterna. (och kanske en lista på vilka som beställt?)
 
Seved, på vilket sätt hade du tänkt dig märka knivarna med nummer och text? Med laser, gravering eller något annat?

Själva serienumret skulle kunna graveras på bladryggen, ungefär på samma sätt som Fällkniven AB gör. Den övriga texten kunde kanske kunna ser ut något åt det här hållet?

Utsidansforumknivlogo.jpg


~Paul~
 
Ja jag har funderat på det där. Märka bladryggen blir kanske inte så lätt med det tunna stålet. Jag har haft funderingar på att låte guldsmeden gravera in oo1 och S.H lägnst upp i hörnet på bladet. Det blir inte så djupt men snyggt och det blir ju inte så stor nötning däruppe. Jag har faktiskt gjort det på endel andra knivar.
Sen har jag tänkt att göra loggan och skriva utsidan på läderslidan. Sen tror jag att det ska gå att coata kydexslidorna.

Seved
 
1. Märka bladryggen blir kanske inte så lätt med det tunna stålet.

2. Jag har haft funderingar på att låte guldsmeden gravera in oo1 och S.H lägnst upp i hörnet på bladet.

3. Sen har jag tänkt att göra loggan och skriva utsidan på läderslidan. Sen tror jag att det ska gå att coata kydexslidorna.
1. Nej, det förståss.

2. Hm. Fast i det här fallet så tycker jag åtminstone att det borde framgå med tydlighet att det handlar om en Utsidan Forumkniv. Av den anledningen skulle åtminstone undertecknad vilja ha en mer tydlig logotype på bladet som uttrycker detta ;).

3. Om logon finns på kniven så torde det inte förekomma några krav på märkning av slidan också.

Alltså, saken är den att många ändrar, byter, tappar eller skapar egna slidor. Att därför endast märka slidan kommer i ett sådan scenario innebära att man helt tappar rötterna till Utsidankniven.

Bara några tankar ;).

~Paul~
 
1. Nej, det förståss.

2. Hm. Fast i det här fallet så tycker jag åtminstone att det borde framgå med tydlighet att det handlar om en Utsidan Forumkniv. Av den anledningen skulle åtminstone undertecknad vilja ha en mer tydlig logotype på bladet som uttrycker detta ;).

3. Om logon finns på kniven så torde det inte förekomma några krav på märkning av slidan också.

Alltså, saken är den att många ändrar, byter, tappar eller skapar egna slidor. Att därför endast märka slidan kommer i ett sådan scenario innebära att man helt tappar rötterna till Utsidankniven.

Bara några tankar ;).

~Paul~

2. Hm frågan är hur man skulle göra det. Jag har ju tänkt att köpa en etsnings apparat, men inte just nu. Dom går ju iaf till ca 2000:-

3. Nej där har du ju en poäng dels vill kanske några med tiden göra en egen slida och det kanke är mer praktiskt att märka kniven.

Seved
 
2. Hm frågan är hur man skulle göra det. Jag har ju tänkt att köpa en etsnings apparat, men inte just nu. Dom går ju iaf till ca 2000:-

3. Nej där har du ju en poäng dels vill kanske några med tiden göra en egen slida och det kanke är mer praktiskt att märka kniven.

Seved
Det är kanske återigen dags att låta andra medlemmar att uttala sig ;).

~Paul~
 
så lite som möjligt

En så ren kniv som möjlgt är min melodi. Men Utsidans logo med S.H och nummer i mindre stil... det vore väl ok på bladet. inget på slidan (eller S.H och nummer på nån undanskymd plats :)

BZ/
 
Ett litet tillägg.

Personligen anser jag att det är förhållandevis meningslöst att ta hänsyn till åsikter från medlemmar som vet med sig att de inte tänker köpa Forumkniven. Det känns mer som att dessa tänker röra om i grytan ;).

Av denna anledning skulle det därför vara på sin plats att åtminstone uttrycka sitt intresse, alternativt att redan nu tinga en kniv (eller båda).

~Paul~
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tomas J REA/Utförsäljnings-forum ? Utrustning allmänt 3
nilsj Kniv i bältet? Utrustning allmänt 57
holetaker Efterlyser kniv Utrustning allmänt 0
niklasus Rädda gammal rostig kniv (Solinger) Utrustning allmänt 12
stjärtove Köpråd kniv Utrustning allmänt 45
GARZA Bryna/slipa kniv Utrustning allmänt 2
MrFox Val av kniv Utrustning allmänt 32
thompalompa Vilken kniv Utrustning allmänt 24
Hattmakaren Vad motiverar överlevnadskniv eller annan kniv i fjällen? Utrustning allmänt 865
neverno Ojsan inte blir det nån Fällkniven för mig! Utrustning allmänt 53
erito Vad har jag köpt för kniv? Utrustning allmänt 7
FlyerSword Hjälp med val av kniv till Frun Utrustning allmänt 7
salvion Önskar råd om skötsel av kniv Utrustning allmänt 7
UnderEnTarp Vad är detta för kniv? Utrustning allmänt 6
Parzz Slipa kniv Utrustning allmänt 74
Jones Vilken kniv till min tjej? Utrustning allmänt 40
salvion Råd: Ryggsäck, Kniv och Camping/Fält-kök Utrustning allmänt 17
cliffisen Snygg svensk kniv/knivmakare Utrustning allmänt 11
Chrille999 Bröderna Jönsson kniv Utrustning allmänt 0
utenoobie göra min första kniv. Utrustning allmänt 16
Riddleo Att välja kniv Utrustning allmänt 3
Tung Sten Mora Bushcraft Utrustning allmänt 24
Niklasx Stor kniv Utrustning allmänt 32
cake Vad ska jag välja för kniv till min vän? Utrustning allmänt 25
Calski Hjälp att välja kniv. Utrustning allmänt 88
Pathag Fångrem till kniv Utrustning allmänt 2
popunonkok Slipa/Vässa kniv utan kunskaper? Utrustning allmänt 58
Onesport Vem räddar min kniv? Utrustning allmänt 24
Bark76 Kniv att tälja med? Utrustning allmänt 23
Jackiie Vad behövs för att slipa sin kniv? Utrustning allmänt 102
majjen Vacker kniv Utrustning allmänt 3
Klas123 Kniv underhållning Utrustning allmänt 32
pamplemousse Vem harRandall Kniv/Knivar Utrustning allmänt 0
nikbar73 Kniv KG Knutsson? Utrustning allmänt 9
glenn o.c. kniv istället för yxa Utrustning allmänt 34
niklaz Slipa kniv Utrustning allmänt 32
greendanger Slipning av kniv med keramiskt blad? Utrustning allmänt 12
bash Dags för ny kniv, men vilken??? Utrustning allmänt 14
qvick vilken kniv med konservöppnare? Utrustning allmänt 19
Rapps Kniv frågor Utrustning allmänt 12
marja kniv användning Utrustning allmänt 116
flanell din favorit kniv under 100:- Utrustning allmänt 41
wima Lång kniv - mission impossible Utrustning allmänt 18
wallyvirginia Att smida sig en kniv.. Utrustning allmänt 3
Mattias1981 Kort kniv... ?? Utrustning allmänt 106
seved1 Ny kniv Utrustning allmänt 19
flanell Att hugga med kniv -Aja baja...!!?? Utrustning allmänt 78
marja ett inlägg i kniv debatten Utrustning allmänt 1
seved1 En Nessmuk kniv Utrustning allmänt 10
Octopussy Hjälp med att hitta en Kniv! Utrustning allmänt 12

Liknande trådar