Forum kniv

Bladlägnd

  • 150 mm

    Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

    Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

    Röster: 35 31.8%

  • Totala väljare
    110
Paul, jag hoppas att jag får tjing på din samling när du tröttnar på den. I synnerhet dina Fällknivenknivar :)
Då får du nog vänta ett tag. Mitt intresse har snarare tilltagit med åren än avtagit. Faktum är att det har antagit ganska patetiska proportioner de senaste åren ;). Folk tror att man är komplett rubbad. Men va fasen, man måste ju pyssla med något, eller hur?

~Paul~
 
Japp det är redan påbörjat, men jag har inte hunnit med att slutföra det. Titan stomme och 3 mm RWL34 blad.

Seved
Haha, varför blir jag inte förvånad. Någonstans innerst inne förstod jag att du höll på med något sådant :). Du får låta oss vara ajour med förloppet!

Ganska ovanligt stålval. Känner nog inte någon annan som har använt RWL-34 i en fällis. Jo, förresten det finns några tjeckiska knivmakare som har testat, bl a: http://www.noziri-anbc.cz/grafika/noziri_img/pokorny_03.bmp

~Paul~
 
Haha, varför blir jag inte förvånad. Någonstans innerst inne förstod jag att du höll på med något sådant :). Du får låta oss vara ajour med förloppet!

Ganska ovanligt stålval. Känner nog inte någon annan som har använt RWL-34 i en fällis. Jo, förresten det finns några tjeckiska knivmakare som har testat, bl a: http://www.noziri-anbc.cz/grafika/noziri_img/pokorny_03.bmp

~Paul~

Japp :) man måste ju pröva på lite. Det ska jag, det kommer bilder så fort den blir klar. Undrar om inte Ansö har gjort oxå, men jag kan ha fel där.

Seved
 
Då får du nog vänta ett tag. Mitt intresse har snarare tilltagit med åren än avtagit. Faktum är att det har antagit ganska patetiska proportioner de senaste åren ;). Folk tror att man är komplett rubbad. Men va fasen, man måste ju pyssla med något, eller hur?

~Paul~

Ja samlingen måste vara ganska massiv nu.
Ja nåt ska man ju göra, varför inte samla knivar.

Seved
 
Då får du nog vänta ett tag. Mitt intresse har snarare tilltagit med åren än avtagit. Faktum är att det har antagit ganska patetiska proportioner de senaste åren ;). Folk tror att man är komplett rubbad. Men va fasen, man måste ju pyssla med något, eller hur?

~Paul~

Du är inte rädd om ditt rykte du, det högg (?) till i rithjärnan direkt, ...sitter i slipar (?) på en teckning...hmm, knivigt blir det, hmmm patetiskt,.........tilltagit på sistone, hmmm, folk (?) tror (?), komplett, "rubbad" ?, hmmmm känner att det kan bli något av de här...återkommer vartefter, måste slå in chokladkolan jag nyss tömt på en plåt o överdragit med choklad, hoppas på att de blir nån slags Dajm av det, kolan har kokt i järngrytan hela dan....
Föressten De Paul, kom på en skämsig sak betr. knivar, jag har en misshandlad skitkniv som följde med ngt lotteri, de var "de knivlösa barnens lotteri" eller vad det hette.. :( , men den kniven är med plasthandtag o spetsen är av, eggen är totalsabb, den har små hack hela vägen, o alla med förnuftet i behåll skulle slänga den åt skogen, förlåt Returpunkten menar jag, frugan säger att den inte får ligga i kökslådan bland "de andra tjurarna" som komamman sa te Ferdinnand på julafton, så jag har den gömd bakom porslinet i skåpet, Varför undrar du ?, jo den är kanonbra att skära med, kan det bero på litenheten o hacken på eggen ? , den är ca 15 cm totalt, den"sågar" sig ledigt igenom det mesta..där andra knivar måste va superskarpa för att funka.har du någon kniv som du inte gärna visar upp som igentligen är kanonbra på det den kan ? Är "tandning" på eggen, den "bryn-okunniges" lösning ?
Varför är tandning nästan uteslutande på brödskärare ?, har du ngn tandad skogskniv som ngn tok tillverkat ?
Mvh, förlåt trådavbrytningen
 
Du är inte rädd om ditt rykte du, det högg (?) till i rithjärnan direkt, ...sitter i slipar (?) på en teckning...hmm, knivigt blir det, hmmm patetiskt,.........tilltagit på sistone, hmmm, folk (?) tror (?), komplett, "rubbad" ?, hmmmm känner att det kan bli något av de här...återkommer vartefter, måste slå in chokladkolan jag nyss tömt på en plåt o överdragit med choklad, hoppas på att de blir nån slags Dajm av det, kolan har kokt i järngrytan hela dan....
Föressten De Paul, kom på en skämsig sak betr. knivar, jag har en misshandlad skitkniv som följde med ngt lotteri, de var "de knivlösa barnens lotteri" eller vad det hette.. :( , men den kniven är med plasthandtag o spetsen är av, eggen är totalsabb, den har små hack hela vägen, o alla med förnuftet i behåll skulle slänga den åt skogen, förlåt Returpunkten menar jag, frugan säger att den inte får ligga i kökslådan bland "de andra tjurarna" som komamman sa te Ferdinnand på julafton, så jag har den gömd bakom porslinet i skåpet, Varför undrar du ?, jo den är kanonbra att skära med, kan det bero på litenheten o hacken på eggen ? , den är ca 15 cm totalt, den"sågar" sig ledigt igenom det mesta..där andra knivar måste va superskarpa för att funka.har du någon kniv som du inte gärna visar upp som igentligen är kanonbra på det den kan ? Är "tandning" på eggen, den "bryn-okunniges" lösning ?
Varför är tandning nästan uteslutande på brödskärare ?, har du ngn tandad skogskniv som ngn tok tillverkat ?
Mvh, förlåt trådavbrytningen

Ha ha Jösses du förnekar dej inte.:)
 
Du är inte rädd om ditt rykte du, det högg

Mvh, förlåt trådavbrytningen

Kult avbrott :). Nejdå jag är inte rädd om mitt rykte. För att vara rädd om det så måste man ha ett sådant till att börja med :).

Ingen fara för OT, det blir en hel del sådan nu för tiden ;).

Nyfiken på din teckning!!

~Paul~
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tomas J REA/Utförsäljnings-forum ? Utrustning allmänt 3
nilsj Kniv i bältet? Utrustning allmänt 57
holetaker Efterlyser kniv Utrustning allmänt 0
niklasus Rädda gammal rostig kniv (Solinger) Utrustning allmänt 12
stjärtove Köpråd kniv Utrustning allmänt 45
GARZA Bryna/slipa kniv Utrustning allmänt 2
MrFox Val av kniv Utrustning allmänt 32
thompalompa Vilken kniv Utrustning allmänt 24
Hattmakaren Vad motiverar överlevnadskniv eller annan kniv i fjällen? Utrustning allmänt 865
neverno Ojsan inte blir det nån Fällkniven för mig! Utrustning allmänt 53
erito Vad har jag köpt för kniv? Utrustning allmänt 7
FlyerSword Hjälp med val av kniv till Frun Utrustning allmänt 7
salvion Önskar råd om skötsel av kniv Utrustning allmänt 7
UnderEnTarp Vad är detta för kniv? Utrustning allmänt 6
Parzz Slipa kniv Utrustning allmänt 74
Jones Vilken kniv till min tjej? Utrustning allmänt 40
salvion Råd: Ryggsäck, Kniv och Camping/Fält-kök Utrustning allmänt 17
cliffisen Snygg svensk kniv/knivmakare Utrustning allmänt 11
Chrille999 Bröderna Jönsson kniv Utrustning allmänt 0
utenoobie göra min första kniv. Utrustning allmänt 16
Riddleo Att välja kniv Utrustning allmänt 3
Tung Sten Mora Bushcraft Utrustning allmänt 24
Niklasx Stor kniv Utrustning allmänt 32
cake Vad ska jag välja för kniv till min vän? Utrustning allmänt 25
Calski Hjälp att välja kniv. Utrustning allmänt 88
Pathag Fångrem till kniv Utrustning allmänt 2
popunonkok Slipa/Vässa kniv utan kunskaper? Utrustning allmänt 58
Onesport Vem räddar min kniv? Utrustning allmänt 24
Bark76 Kniv att tälja med? Utrustning allmänt 23
Jackiie Vad behövs för att slipa sin kniv? Utrustning allmänt 102
majjen Vacker kniv Utrustning allmänt 3
Klas123 Kniv underhållning Utrustning allmänt 32
pamplemousse Vem harRandall Kniv/Knivar Utrustning allmänt 0
nikbar73 Kniv KG Knutsson? Utrustning allmänt 9
glenn o.c. kniv istället för yxa Utrustning allmänt 34
niklaz Slipa kniv Utrustning allmänt 32
greendanger Slipning av kniv med keramiskt blad? Utrustning allmänt 12
bash Dags för ny kniv, men vilken??? Utrustning allmänt 14
qvick vilken kniv med konservöppnare? Utrustning allmänt 19
Rapps Kniv frågor Utrustning allmänt 12
marja kniv användning Utrustning allmänt 116
flanell din favorit kniv under 100:- Utrustning allmänt 41
wima Lång kniv - mission impossible Utrustning allmänt 18
wallyvirginia Att smida sig en kniv.. Utrustning allmänt 3
Mattias1981 Kort kniv... ?? Utrustning allmänt 106
seved1 Ny kniv Utrustning allmänt 19
flanell Att hugga med kniv -Aja baja...!!?? Utrustning allmänt 78
marja ett inlägg i kniv debatten Utrustning allmänt 1
seved1 En Nessmuk kniv Utrustning allmänt 10
Octopussy Hjälp med att hitta en Kniv! Utrustning allmänt 12

Liknande trådar