Förstagångsvandring

är denna plan bra för en förstagångsvandring:
storulvån-blåhammaren-storerikvollen-sylarna-gåsen-storulvån

5 dagar, ingen vilodag

Då du inte skrivit mer än om dina vandringsplaner, vet jag intet om ditt konditionsläge och din vana att gå med ryggsäck med packning i....men om du ar en normal kontorsmänniska (och även annars oxså) skulle jag rekommendera en vilodag, för cirklar med bara kamera, lupp och fikapaket....det är viktigt att göra just ingenting ibland, bra för kropp som knopp...allt är inte prestation.....

jag har

jag har precis gått den sträcka du pratar om, det var också min första vandring. jag tycker inte att det är några problem med att du inte vill ha någon vilodag. pappa (40år) och jag (13år) planerade att gå snabbt utan några pauser för att kunna vila när man kommer fram. båda vi har normalkondis, jag bar 13 kg och pappa 15. vi gick storulvån-blåhammaren på ca 3 tim o 15 min, det tycker jag är ganska fort. det var aldrig någon som gick om oss, tvärtom, vi gick om många rutinerade vandrare

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
AndersA1978 Förstagångsvandring i Sarek Fjällvandring 20
lilonjo Förstagångsvandring Fjällvandring 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg