Jag har inte upplevt något problem med plasten och kylan än så länge. Men å anrda sidan så har jag än så länge bara provat ner till ca: -10 -12 grader. HBs produkter ska ju vara köldtåliga så jag tror inte att det är någon större fara. En fördel med upphängningen, förutom att det går snabbt och är enkelt, är att man kan ha ganska tjocka tumvantar på sig när man kränger på krokarna på stängerna.
Det låter ju bra. Kör visserligen inte tumvantar, men väl ett par Hestra Fält Gloves och dom är inte särskilt tympliga dom heller.
Referensramen för "dyrare" varierar mellan olika personer, men jag antar du och din tjej har samma referensram för familjefridens skull
Hehe, ja vi är på samma sida här som tur är
Exped Vela 1 UL 3 säsongs funkar fint, dock är det ganska väl ventilerat så på kalfjäll kan de vara bra med en vindtät sovsäck, tätlet saknar även dragkedjor och byter du ut tältpinnarna så får du ner vikten till ca 1150 g du får garanterat aldrig problem med kondens om du inte sitter med köket igång i tältet då
Men se upp så du verkligen får UL modellen och inte den vanliga Vela 1 verkar vara många som förväxlar dessa i butik
Vill ha möjligheten att tälta i lite bistrare väder så 3 säsongs går bort