Köpte en ryggsäck 75l fjällräven abisko för cirka 1-2 år sedan på naturkompaniet. Såg efter jag kom hem från femunden för några dagar sedan en reva på ytterfodralet. Ringde naturkompaniet och då började de att diskutera 495kr för varje timme det tar att laga.
Trodde detta var ett skämt så jag rinde direkt till fjällräven de gav mig samma svar. Har aldrig, ALDRIG varit med om sämre kundservice från en dyr återförsäljare.
De ska (citat) "testa om produkten utsatts för yttre åverkan". Fråga mig inte hur de gör denna bedömningen. I så fall ska jag som kund stå för kostnaden. Jag påtalde till kundservice om jag köper en stadium ryggsäck för 149kr så slänger jag den om den går sönder, en dyr märkesvara förväntar man sig kvalite. Jag har använt min ryggsäck i fjällen och då förväntar jag mig den ska hålla några år. Har ej utsatt den för något yttre våld med mening.
Hade planer på att köpa en kajka imorgon men eftersom fjällräven tydligen har en fruktansvärd dålig kundservice kommer jag i framtiden att vara väldigt resktriktiv när det gäller fjällräven.
Har flertal produkter som antingen ger livstidsgaranti (amerikanska produkter eller tyska) eller bjuder på lagningen.
Exempel Var i Mora och fick utan kvitto en gratis garberg då jag fick en flisa på bladet. WBT tältet jag äger gav företaget mig gratis stänger eftersom en var böjd, ett år senare....
Är de andra ryggsäckstillverkaren inom den dyra branschen lika dåliga? Tänk om man köper ett fjällräven tält för 20 000kr och det blir en spricka några år senare..
Rant off.
Ska till naturkompaniet imorgon för att skicka min väska.
Ursäkta stavfel/språk kom precis hem efter 9h bilfärd.
Trodde detta var ett skämt så jag rinde direkt till fjällräven de gav mig samma svar. Har aldrig, ALDRIG varit med om sämre kundservice från en dyr återförsäljare.
De ska (citat) "testa om produkten utsatts för yttre åverkan". Fråga mig inte hur de gör denna bedömningen. I så fall ska jag som kund stå för kostnaden. Jag påtalde till kundservice om jag köper en stadium ryggsäck för 149kr så slänger jag den om den går sönder, en dyr märkesvara förväntar man sig kvalite. Jag har använt min ryggsäck i fjällen och då förväntar jag mig den ska hålla några år. Har ej utsatt den för något yttre våld med mening.
Hade planer på att köpa en kajka imorgon men eftersom fjällräven tydligen har en fruktansvärd dålig kundservice kommer jag i framtiden att vara väldigt resktriktiv när det gäller fjällräven.
Har flertal produkter som antingen ger livstidsgaranti (amerikanska produkter eller tyska) eller bjuder på lagningen.
Exempel Var i Mora och fick utan kvitto en gratis garberg då jag fick en flisa på bladet. WBT tältet jag äger gav företaget mig gratis stänger eftersom en var böjd, ett år senare....
Är de andra ryggsäckstillverkaren inom den dyra branschen lika dåliga? Tänk om man köper ett fjällräven tält för 20 000kr och det blir en spricka några år senare..
Rant off.
Ska till naturkompaniet imorgon för att skicka min väska.
Ursäkta stavfel/språk kom precis hem efter 9h bilfärd.