Garanti gäller en viss tid och då har man koll på tiden som passerat sedan köpet ... det enda som hjälper om man vill att säljare ska ta lite "extra" ansvar är att vara trevlig och ett hot om bojkott fungerar mer sällan.
Att använda sig av goodwill som med kniven och tältstången är för det mesta godtyckligt.
Kostnader för garanti och goodwill är något som alla betalar för och givetvis är jag också intresserad av att priset inte höjs - det blir alltså en balansgång där både köpare och säljare är inblandad i. Det är rimligt att de vill se vad som är trasigt och göra en bedömning därifrån.
Saker går sönder av att användas och ibland redan första gången. Ett bra sätt att testa mot fabrikationsfel är att använda "på en gång".
Att använda sig av goodwill som med kniven och tältstången är för det mesta godtyckligt.
Kostnader för garanti och goodwill är något som alla betalar för och givetvis är jag också intresserad av att priset inte höjs - det blir alltså en balansgång där både köpare och säljare är inblandad i. Det är rimligt att de vill se vad som är trasigt och göra en bedömning därifrån.
Saker går sönder av att användas och ibland redan första gången. Ett bra sätt att testa mot fabrikationsfel är att använda "på en gång".