Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hehe:- Hade nästan väntat mig frågan! Jo, jag har en 55 liters hemma som säkert skulle kunna räcka för sju dagar, MEN, jag är lite sugen på att få plats med tält, sovsäck, underlag, + allt annat nödvändigt inuti säcken. Dessutom gillar jag designen på Fjällrävens nya säckar med justeringar etc. Tror inte att en 75 liters är för stort för en vecka om man inte har ultralätta prylar, eller?
På fråga ett (om jag har en) svarar jag "ja", och på fråga två (om jag har några erfarenheter) blir svaret "nix, men jag ska ut och testa i nästa vecka".
Funderar på en kajka 75 eller 85 liters ryggsäck jag ochså. Nu när jag tänker fjällvandra själv så behöver jag en större ryggsäck än vad jag har idag. Planerar att vara ute kanske 7-10 dagar.
Och vad är nackdelen med en för stor säck? Antar att det finns kompressions remmar runt den så då är det väl lika bra att ha en rejäl säck så att man är beredd på allt.
Och vad är nackdelen med en för stor säck? Antar att det finns kompressions remmar runt den så då är det väl lika bra att ha en rejäl säck så att man är beredd på allt.
Startar jag den diskussionen så kommer vi förstöra tråden totalt och det vill jag inte vara orsak till. Om du är sugen på att kolla så kan du ju alltid söka på "lättpackningsforumet"
På fråga ett (om jag har en) svarar jag "ja", och på fråga två (om jag har några erfarenheter) blir svaret "nix, men jag ska ut och testa i nästa vecka".
Jag köpte den på naturkompaniet i Luleå för 2800 pix. Inte billigt, men jag hade råd och tyckte säcken hade en bättre kompromiss mellan bärkomfort, design och hållbarhet än alternativen. Var jag ska ha ett eventuellt tält har jag inte funderat på, det ska inte med på den här turen.
Köpte Kajka 75 l W (alltså dammodellen) för några veckor sen efter att ha provat otaliga säckar. Måste säga att säcken har känts mer gedigen och har haft högre komfortgrad än liknande varianter. Nu kan jag ju inte svara för herrsäcken men jag antar att de är rätt så lika ändå. Dessutom har säcken bra kompressionsremmar om man inte packar den fullt. Hellre för stort än att hålla på och trycka ner sakerna i säcken. Det enda jag personligen inte tycker om hittills är de små fickorna på avbärarbältet, upplever att de är väldigt mycket ivägen när man går och svänger med armarna, sen är den lite tung i sig med. Nu har jag ju inte gått någon långvandring med den, men det är iaf intrycken jag fått hittills av Kajka.