Samtidigt tycker jag det är ett konstfel, ett som begås väldigt ofta nuförtiden, att hävda att något är mindre intressant/viktigt bara för att "PK-gänget" anammat det. Antirasism var inte mindre viktigt när hela Sverige rasde mot t ex lasermannen, eller när apartheidtidens grymheter uppmärksammades och väckte världens avsky. Det är ju inget som säger att man "gör gott" genom att opponera sig mot det som är politiskt korrekt? Det kan vi väl lämna till en del skribenter (Natalia Kazmierska) och en del partier (NSF), som gjort det till sin grej att de har rätt genom att de vågar "säga sanningen", och på så vis göra upp med etablissemanget. Ungefär som att jag har rätt i att man ska äta barn, bara för att det är otroligt o-PK att äta svenska barn idag....Andra kanske brinner lika mycket för något annat som de tror skall göra världen bättre. Men just nu verkar det som att alla SKALL vara väldigt engagerade och intresserade av könsdiskriminering, manliga maktstrukturer och allt vad det heter. Men det kan lätt gå överstyr när alla försöker överträffa varandra vem som är mest feminist och jämlik. Det PK häftiga gänget får klara sig utan mig...
Jag kan själv irritera mig oerhört på när något blir "inne", men ämnet kan ha ett fog för sig ändå. Jag hade lättare att kalla mig feminist innan det blev "inne", men mina åsikter är nog rätt lika som tidigare.