Du har en p
Att använda paddelns fulla potential är det nog ingen hobbypaddlare som gör, utan det krävs stenhård målmedveten träning till det och sånt gör enbart tävlingspaddlare.
Men jag håller med om att vissa paddeltekniker är helt ute i det blå trots att det finns bra Svenska pedagogiska videos på youtube som förklarar hur man ska göra ett bra paddeltag.
Du har en poäng men oavsett om man har en kass paddelteknik så tar man sej ändå framåt snabbare med böjda blad jämfört med plana blad.Har en vingpaddel som jag har använt till träning när jag paddlade mer regelbundet.
Tycker dock inte jag har sätt speciellt många havpaddlare eller vanliga nöjespaddlare som har en teknik (paddlar på rätt sätt) så att man får någon av en vingpaddels fördelar. Man bör ju paddla som du gör i din bild med mycket rygg, hög paddel och framåtlutad för att den ska fungera som den ska. Ser inte så många som paddlar så.
På en del tag är den uppenbart klart sämre också.
Att använda paddelns fulla potential är det nog ingen hobbypaddlare som gör, utan det krävs stenhård målmedveten träning till det och sånt gör enbart tävlingspaddlare.
Men jag håller med om att vissa paddeltekniker är helt ute i det blå trots att det finns bra Svenska pedagogiska videos på youtube som förklarar hur man ska göra ett bra paddeltag.