Skulle vara kul att höra om det finns några feminister här.
Själv är jag feminist, men inte vänster.
Skulle vara kul att höra om det finns några feminister här.
Yepp!Skulle vara kul att höra om det finns några feminister här.
Har lite brått nu så jag svarar kort.Jag tycker inte om hur saker måste klassificeras.
Feminist eller inte, man eller kvinna, svart eller vit.
Vad spelar det för roll?
Ovesäntliga saker ska inte tas under övervägning, sen får man väl va kritisk till vad som är vesäntligt och inte.
Exempelvis som den amerikanska armén länge vägrade ta in svarta soldater, när det inte längre var "populärt" så kom argumentet "Svarta har sämre mörkerseende" och det fortsatte.
Så det är väl bara att sålla med vad som är riktigt och inte.
Så, jag tycker du ska berätta och förtydliga vad du tycker lite tydligare än att gömma dig bakom en "populär" titel.
Jag kallar mig inte feminist, men det betyder inte att jag gillar diskriminering, varken mot kvinnor män svarta vita judar eller muslimer. Alla är rosa på insidan, vi har mer gemensamt än saker som skiljer oss åt.
Precis, jag ser mig själv som humanist (och i "allas lika värde" lägger jag jämlikhet mellan könen, hudfärger, sexualitet etc), och brukar ogilla att definiera mig med termer. Även om just jag inte har något emot begreppet feminist så finns det andra som inget hellre vill än ladda det med dåligheter.Yepp!
Om jag själv får definiera det hela som jämlikhetsnyfiken eller jämlikhetsönskande humanist.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Varför finns det ett sånt dåligt urval? | Tjejforum | 9 |