Billigt behöver inte betyda dåligt. Du hittar dåliga saker som kostar mycket, och du hittar bra saker som kostar lite. I ferrino's fall skulle jag vilja säga att det är stor chans för att du kommer bli positivt överraskad.plums; sa:Är det någon som har erfarenhet av Ferrino-tält? De ligger ju väldigt bra till i pris, vilket samtidigt gör en lite misstänksam. De finns på fritidsbutiken.com
Jag äger också ett ferrino.. mycket bra tält, och imponerande mycket tält för pengarna! Men det är alltför nytt för att jag vågar snacka om kvalite.. Men å andra sidan har high-lab produkterna livstids garanti så jag är inte direkt bekymmrad. Det är inte alla som har det, inkl dyra "kvalitets"-produkter!
Allt, och då menar jag allt är verkligen genomtänkt. Små detaljer, stora detaljer. T.ex de smarta ventilationsmöjligheterna, speciellt kanalerna i ytter och innertältet.. helt genialt! Alla rep och fästen för att spänna fast tältet, kanon! Och de små detaljerna, pinnarnas design, reflexer på tältet.. bra.
Men precis som alla andra tillverkare så har ju alla både bra och dåliga saker i sortimentet. Så du bör ju kanske kolla (här i forumet t.ex) om någon annan redan har det du tänkt köpa och kan berätta om sina erfarenheter.
Men det gäller ju både ferrino, hilleberg, volvo.. etc.