Rätta mig om jag har fel, men visst finns det enbart ett fåtal tillverkare att dessa gasflaskor? Oavsett om det står Primus eller Kayoba på etiketten så är det troligt att det är någon utav dessa få som står för produktionen.
Att den nya 300-gramsflaskan strular är ju knappast ett Biltemaproblem (annat än att de i dagsläget kanske är de enda som säljer denna storlek).
Det finns ju en standard för denna anslutningstyp, och om Biltema köpt in denna produkt så antar de givetvis att fabrikanten gjort sitt jobb. De har knappast en testavdelning som tar stickprov på alla produkter i sortimentet.
Jag har väldigt svårt att tro att ens Primus lägger de resurserna på "sina" gasflaskor.
Teoretiskt finns väl en möjlighet att frångå standarden på just ventilen, så att man ska kunna förhindra att ens produkter inte ska gå att använda med annat än ens egna märkesgasflaskor, men det har jag aldrig hört talas om. Om det nu är så fallet, så har ju Biltema gjort alla brännare som sålts utav dem tidigare helt obrukbara med deras egna nya gasflaska. Knappast troligt.
Se till att reklamera gasflaskorna så att problemet fångas upp.