Favoritpryl???

Eftersom vi alla som är här inne på forumet är mer eller mindre prylgalna. Så tämkte jag passa på att fråga vilken eran favoritpryl är?


Personligen är det nog min rygga "Bergans Telemark" samt kniven "Sissipuukko".
 
Houdinis magiska fleecepryl

Enkelt: min solklara favorit är en tubformad fleecebit med dragsko av märket Houdini som kan användas som toppluva, halsduk eller pannband. Tre plagg i ett! Det har hängt med på otaliga turer - året om!

MVH
Petra
 
Min favorit.

För mig är svaret solklart: snusnäsduken!

Kan användas som mössa, halsduk, solskydd, handduk, trasa/svamp, grytlapp, mitella, bandage, kuddvar, grovfilter för vatten osv.

Den väger 'inget', är så tunn att den torkar relativt snabbt utanpå ryggan och den följer alltid med på både långa och korta turer, sommar som vinter!

//p-a
 
Hmmm

Jag har haft en Victorinox modell Standard i fickan de senaste femton åren.

Kolla även in tråden "Vad är din dagliga laddning?"

/BAX
 
Det måste ju bli min ryggsäck; en av de första modellerna av Haglöfs 'Climber' från 80-talet. Har varit med på åtskilliga resor, jobb och vandringar jorden runt. -och den börjer se ut därefter oxå, lappad och lagad men sitter fortfarande som en blöt kyss på ryggen.
Men snart är väl ändå dess tid förgången- "Visst gör det ont när remmar brister"

/Per
 
Min Gerber-multitång. Först tänkte jag hagelbrakarn, men den är inte så bra att fixa till smågrejer med, så den får komma på andra plats...
 
Victorinox fickkniv (ganska enkel modell) med pinsett, knivblad ölöppnare korkskruv mejsel + lite mer. Har den alltid i fickan.

Hans
 
fson; sa:
Det måste ju bli min ryggsäck; en av de första modellerna av Haglöfs 'Climber' från 80-talet. Har varit med på åtskilliga resor, jobb och vandringar jorden runt. -och den börjer se ut därefter oxå, lappad och lagad men sitter fortfarande som en blöt kyss på ryggen.
Men snart är väl ändå dess tid förgången- "Visst gör det ont när remmar brister"

/Per

haha... Jag har kvar min oxå, men tyvärr så e den helt slut och bor numera i garderoben..
 
Gerber

Tarra; sa:
Min Gerber-multitång. Först tänkte jag hagelbrakarn, men den är inte så bra att fixa till smågrejer med, så den får komma på andra plats...

Samma för mig...Har alltid min med mig. Känner mig naken utan den och varje gång jag inte har den med mig kommer tillfällen då jag behöver den !
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rikard_wiberg_hotmail.com Din favoritpryl Utrustning allmänt 5

Liknande trådar