Kul att du kollade! Den turen kändes väldigt belönade. Dagen innan gick jag en liknande teknisk rygg, men i sämre väder så den filmen blev inte lika bra. Har flera gånger bangat på planerade men komplexa toppturer när jag gått solo, är liksom lättare att hålla självförtroendet och gåpåanda på topp när en är i gott sällskap. Fast jag vet att jag egentligen haft både psykisk och fysisk förmåga tidigare är det ändå lätt att bli bekväm och banga det mer komplexa när en går själv. Men nu stämde allting och det kändes helt ok att gå solo i ren klätterterräng. Har egentligen haft enorm flyt vad gäller toppturer i Sarek senaste åren, alla bitar har fallit på plats känns det som.Tack för en ruggigt spännande film, riktig fjällskräck (sånt trams som ungdomar ser på film vid halloween är inget i jämförelse med detta). Har själv varit i Jiegnavágge och uppe på Gådoktjåhkkå men då tagit de helt vanliga vägarna, dvs säkrad med både "hängslen och livrem". Detta var intressant men frågan är om mina nerver skulle klara det. Meningen "en väl avvägd balans mellan komfort och lös skräck" är dessutom en litterär höjdpunkt.
/Hans
Färdbeskrivning 4st Sarekvandringar 20-21
- Trådstartare kjpil
- Start datum
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Färdbeskrivning Sarek 2 dagar och 3h | Fjällvandring | 20 | ||
Färdbeskrivning nybörjarrutt i Sarek. 5-7 dagar. | Fjällvandring | 11 | ||
8-9 dagars vandring i Sarek. Färdbeskrivning | Fjällvandring | 4 | ||
Ett par av årets sarekvandringar | Fjällvandring | 10 |