F.d hundägare

mellpat; sa:
Länken visar att djurrätts- och veganrörelsen har oväntade rötter. Det är väl intressant i sig.

Varför skulle det vara relevant i den här diskussionen?
Lika relevant som att Hitler faktiskt var den första att utföra vetenskapliga studier på rökningens skadliga påverkan på kroppen.

Handlar inte diskussionen här om djurrätt, specifikt att varg i likhet med människa skulle ha rätt att vara i Dalarna och äta hundar?

Krav för att äta hund?

mellpat; sa:
Handlar inte diskussionen här om djurrätt, specifikt att varg i likhet med människa skulle ha rätt att vara i Dalarna och äta hundar?
Wow! Det hade jag missat. Måste passa på att smaska i mig ett par när jag åker upp till Dalarna över jul.

Men, vid närmare eftertanke, alla människor har ju inte rätt att vara i Dalarna, bara dom som har ett pass från ett land inom schengen. Hur är det med hundätandet, finns det några krav för det?

Du får fortfarande tala om för mig hur det är relevant för diskussionen var djurrätts- och veganrörelsen stammar ifrån.
Är det ett patetiskt försök att ge veganer en koppling till nazism som är grejen i din argumentation så får du nog försöka igen. Källan i sig tänker jag inte ens börja diskutera.

Jag upptäcker gång på gång att det är fåfängt att försöka föra en vuxen debatt om rovdjurspolitiken vilket är sorgligt. "Det är synd om människorna."

Här är då ett vuxet förslag som tankeexperiment. Bygg vargstängsel kring dom nuvarande jättestora vargreviren och flytta alla vargar till utanför stängseln, t ex fem vargar hit till stockholmsområdet. För i ett civiliserat samhälle ska bördorna bäras lika. Fast tankeexperimentet visar ju bara att staten har tryckt på oss en vargpolitik som inte har tillräckligt folkligt stöd.

Och återigen kommer vi till att man ska flytta vargar till stockholm. Är inte det lite grymt mot vargarna?

Nä den här diskussionen har spårat ur rejält då vi tydligen ska jämställas med nazister om vi har något positivt att säga om varg, och sen ska vi plåga dem med att tvinga dem bo i en storstad (enligt svenska mått mätt).

För min del är jag inte motståndare till fler vargar. Men först när människorna är färre till antalet, åtminstone i revirområdena. Om alternativen är att flytta människor eller vargar föredrar jag det senare.

mellpat; sa:
För min del är jag inte motståndare till fler vargar. Men först när människorna är färre till antalet, åtminstone i revirområdena. Om alternativen är att flytta människor eller vargar föredrar jag det senare.

Du är allt bra enspårig och enveten mellpat.

Att du orkar att gneta på med nya inlägg utan att få ett uns av medhåll.

Varg och människa klarar av att samexistera det har vi gjort i någon eller några miljon/er år. Många länder i Europa har vargstam i områden som är tätare befolkade än södra Sverige så din poäng ovan förstår jag inte.

Att flytta frilevande vilda djur är rätt meningslöst, de kommer att uppsöka för dem lämpliga revir oavsett vart de flyttats om de inte flyttats till öar långt från fastlandet.

Thure

Snälla människor på Utsidan!

Det är väl trevligt att så många ställer upp för att roa Melpatt i en fö meningslös diskussion :)

thureb; sa:
Varg och människa klarar av att samexistera det har vi gjort i någon eller några miljon/er år.

Varför nöja sig med att klara av om trivseln på ömse håll blir bättre om man går skilda vägar? Särskilt som varg och människa inte är gifta med varandra.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg