F.d hundägare

Klart att du vill fråga om det. :) Har man förlorat ett slag försöker man välja ett annat och bättre fält för nästa slag. Antipatier från motståndarsidan är eftersträvansvärda; känslor som kan få dom att överila sig i stridens hetta.

Hur löser det demokratiska systemet att ni är flest och jag har rätt?

Nja, enligt militärens trovärdiga IQ-testning var 10 procent av världens befolkning klyftigare än jag.

(tillägg) Glömde säga att jag hade bättre resultat i tester avseende förmåga att skilja mellan rätt och orätt.
[Ändrat av mellpat 2006-12-06 kl 13:49]

öringen; sa:
mellpat; sa:
Nja, enligt militärens trovärdiga IQ-testning var 10 procent av världens befolkning klyftigare än jag.

Oj, har pliktverket IQ-testat hela världens befolkning? ;)

pliktverket gör inte den typen av "IQ" tester och har aldrig gjort den typen av "IQ" tester.. Mellis drar en ljugis för att framstå som smartare än vad han egentligen är.. Han har ju redan erkänt att han e rädd för mig och att han känner sig lyckligt lottad att vi inte delade revir, vi vet ju alla hur det skulle sluta..grrr

jag tycker att dom lyckas framställa hur IQ mäts i det militära i filmen "forrest gump"

-private gump, your a bloody genius, you are officer material.. (med reservation för att jag kommer ihåg fel)

-PaTRiC-; sa:
... pliktverket gör inte den typen av "IQ" tester och har aldrig gjort den typen av "IQ" tester.. Mellis drar en ljugis för att framstå som smartare än vad han egentligen är..

Pliktverket fanns inte när jag blev utsatt för testet ca 1961. I likhet med Albert Speer (dömd naziförbrytare) frågade jag om jag inte kunde få göra om testet. Han var inte heller nöjd med sitt resultat.

mellpat; sa:

Vem som har rätt avgör inte du eller jag. Möjligen historieskrivarna om femtio år eller så.

Jag tror på mina argument. Du tror antagligen på dina men jag är tveksam till vad du tycker själv och vad du kastar fram som provokationer.

Det demokratiska systemet brukar tillsätta en utredning. Länsstyrelser regering riksdag EU FN etc ändrar regler och försöker fatta beslut. Om besluten var rätt eller fel se ovan.

Thure

Visst. Det funkar bra när utredningar görs på ett kompetent sätt av personer, organ eller myndigheter som inte har egenintresse typ högre statsanslag av ett visst resultat.

mellpat; sa:
Klart att du vill fråga om det. :) Har man förlorat ett slag försöker man välja ett annat och bättre fält för nästa slag. Antipatier från motståndarsidan är eftersträvansvärda; känslor som kan få dom att överila sig i stridens hetta.

Efter det här svaret kan man inte ta dig på allvar längre, Mellpatt. Du förefaller tillhöra den grupp av människor som far omkring på olika forum och provocerar i ämnen de saknar kunskaper i. Bye Mellpat.
[Ändrat av Zeeke 2006-12-06 kl 16:15]

mellpat; sa:
Storsamhället vill ha vargar men på sådant sätt att småsamhällen får ta smällen. Jag är på dom smås sida, inklusive vargarnas.

Du är på de smås sida men bor gärna bland de stora. Har du möjligtvis 08 som riktnummer?

Förövrigt får du gärna definiera vad du menar med små och storsamhällen.

/Mattias

Norpan, det har jag otillräckliga kunskaper om ;-)

Ok, uttrycket "storsamhället" är som jag minns det ett gammalt samiskt uttryck som används för att avgränsa "dom andra" som är många fler, företrädesvis bor i tätorter och bestämmer över dem.

Dom som bestämmer över oss gör det för att dom vill det mest av allt. Inte för att dom är mest lämpade för det.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg