Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
F.d hundägare
- Trådstartare Marroska
- Start datum
mellpat; sa:Marroska blev olycklig efter att hennes hund mött en varg.
Finns Marroska???
Seriöst så hävdar jag att både människor och övriga inslag i den svenska faunan blir lyckligare eller i varje fall får bättre förutsättningar med varg än utan.
Thure
thureb; sa:mellpat; sa:Marroska blev olycklig efter att hennes hund mött en varg.
Finns Marroska???
Seriöst så hävdar jag att både människor och övriga inslag i den svenska faunan blir lyckligare eller i varje fall får bättre förutsättningar med varg än utan.
Thure
Jag lovar att framföra det till alla jag träffar som fått sina hundar och andra tamdjur slitna i stycken av vargar, och av myndigheterna förväntas stå med armarna i kors och titta på...
Tarra; sa:Jag lovar att framföra det till alla jag träffar som fått sina hundar och andra tamdjur slitna i stycken av vargar, och av myndigheterna förväntas stå med armarna i kors och titta på...
Tamdjur ingår kanske inte i faunan...
och det finns massor med adekvata preventiva åtgärder innan vargen river tamdjur.
Enskilda människor har naturligtvis avvikande uppfattning. Men om man försöker se till svenskarna som grupp så kanske du mer förstår hur jag tänker.
Lyft blicken lite.
Thure
Det här med glädjen över en rikare fauna är intressant. I norditalien och arizona där jag stött på vargaylande på nätterna, ler innevånarna åt företelsen, givetvis rivs ett och annat tamdjur även där men det tar man som naturligt. Här verkar det enbart som om människans dödande är godkänt. Intressant. Den svenska synen på djur verkar i mina ögon ofta väldigt Disneyfierad... även myndigheters...Djur är väl djur och människor just det, men det är klar att som vissa uppträder kan man ju fundera en smula....Jo jag gillar djur och sympatiska människor.
thureb; sa:Finns Marroska???
Marroska verkar för mig inte vara en person som behöver Utsidans skribenter som krisgrupp.
[Ändrat av mellpat 2006-12-11 kl 16:03]
mellpat; sa:thureb; sa:Finns Marroska???
Marosska verkar för mig inte vara en person som behöver Utsidans skribenter som krisgrupp.
Till skillnad frân "mellpat" som verkar vara i stort behov av krisgrupp.
Det är sorgligt att ett sâ viktigt ämne fördärvas av nâgra puckons behov av självhävdelse pâ nätet.
Jag kan berätta för er att det inte är ett dugg tufft och häftigt att jaga och döda varg, björn eller nâgot annat stort och "farligt".
Det är bra patetiskt att ni inte kan/vill se värdet i en naturlig mângfald.
Er enfald är beklämmande.
Mitt tips är att du bör kolla på lite andra länkar oxå... de där länkarna var inte ens värda tiden det tog att klicka på dem.mellpat; sa:Länken visar att djurrätts- och veganrörelsen har oväntade rötter. Det är väl intressant i sig.
Du kan ju börja här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_rights
Hitler var inte roten till detta, han var en stor ful rot till ofattbart mycket lidelse.. å antagligen pga att han var en så stor ful rot så trasslade han in sig i många andra rötter, oxå många fina rötter som funnits sedan länge. För djurrättigheter har antagligen funnits sedan de första människorna började springa runt med träklubbor och slå på djur för å få mat, och veganer har ju rent logiskt funnits ännu längre före det.. alltså före de kom på att de kunde få mat gjenom att slå djur med träklubbor..
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg