F.d hundägare

Buda; sa:
Hunden är väl en tam varg, eller? Att enstaka individer slår varandra på käften (eller dödar varandra) får i alla fall inte mig att ropa på total utrotning av hela populationen :)

problemet är ju att puckona envisas med att släppa hundarna lösa..

-PaTRiC-; sa:
Tarra; sa:
Då tråden har spårat ur och inläggen alltmer saknar substans tackar jag härmed för mig i den här debatten.

På återseende :))

saknar substans, du menar att dina argumenten tryter och då försöker du att göra en värdig reträtt?

Nej, inte alls. Jag menar: "Då tråden har spårat ur och inläggen alltmer saknar substans tackar jag härmed för mig i den här debatten." Inte: "saknar substans, du menar att dina argumenten tryter och då försöker du att göra en värdig reträtt?"

Ajöss, och tack för fisken...

Tillbaks till ruta ett

Marroska; sa:
... jag sörjer också en förlorad känsla av lugn ro och glädje som jag tidigare alltid känt i skogen. Jag sörjer den trygghet jag en gång kände.

Glädjen och gemenskapen i skogen genom jakten med hunden...det finns inte längre.

Plantera granskog på våra ängar, låt fäbodstigarna växa igen, låt kolarkojorna förfalla.

Jag vill återvända till din inledning, Marroska, på den här långa diskussionen, jag har ett par andra reflexioner än vargens vara eller inte vara i våra skogar. Du kanske följer tråden trots att du inte är inloggad!

Det känns väldigt sorgligt att du tycker att du har förlorat glädjen av att vistas i skogen! Jag hoppas att det inte är så, att det bara är något du känner just nu när sorgen över en förlorad hund är ny och stark. Jag tror att det kanske beror på ilska och frustration och att du så småningom åter kan känna glädje och trygghet i skogen. Annars har du gjort en verkligt stor förlust!

Jag hoppas också att du även i fortsättningsvis ska känna glädje och gemenskap i jakten, även om just denna hunden är borta.

Men att granskog planteras på ängar och små, mödosamt uppodlade åkerlappar, att stigar växer igen etc, det har väl ändå inte med vargens utbredning att göra?!
Här i norra Småland, där jag är uppvuxen och fortfarande bor, har detta skett så länge jag kan minnas.

För någon varg finns inte här! Tyvärr!!!

Hälsn. BrittMarie

[Ändrat av swabr 2006-12-05 kl 20:09]

Re: Tillbaks till ruta ett

swabr; sa:
... Jag hoppas också att du även i fortsättningsvis ska känna glädje och gemenskap i jakten, även om just denna hunden är borta ...
Kanske ska pröva använda den tankegången om jag får anledning att kondolera en vän som mist sin bästa klätterkompis i bergen? Förstår inte vargvurmarna att beklaganden från deras sida är oönskade. Det är krig i skogen.

http://www.dagbladet.nu/artikel.php?id=337117&avdelning_1=108&avdelning_2=0&sokdatum=

mellpat; sa:
Bär inte svärd för jag är på avdelningen för psykologisk krigföring: propaganda, vilseledning, demagogi, ...
Vilseledning, tja, nice try. Men du är inte bra på det. På det sätt du uttrycker dina argument lär du inte väcka annat än antipati.
Man får nästan lust att fråga efter din inställning till invandrare öht.
Men det behövs nog inte, om man tänker efter.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg