Tack för knepet med den möjliga undanvikningen av Nammatj GT-absiden.
Nu är beslutet taget och tältet beställt från Kalmar
Det blev ett Hilleberg - Nammatj 3 GT. Grönt. (vad annars...)
Efter mycket goda råd från folk, inte bara här på Utsidan utan även från tillverkarna själva, så kunde jag till slut bestämma mig. Tack för hjälpen!
Jag hade, som säkert många andra tältköpare, ställt lite för hårda krav på att tältet skulle fylla alla mina årstidsbehov, och fick därför problem att hitta en hundraprocentig allroundlösning.
(Vilket givetvis inte finns).
Jag bestämde mig för att inte göra några kompromisser när det gäller vintertältet då det gäller material och pålitlighet. Och eftersom jag oftast drar pulka så slutade jag tänka så mycket på vikten. Några hekton hit eller dit på tältet spelar inte så stor roll då man inte bär allt på ryggen.
Nammatj för 3 personer är enligt många här på Utsidan perfekt för 2 vintertid med de kläder och skodon man vill kunna ha med sig i innertältet. Jag gillar att ligga ute ensam också och tältet blir kanske i rymligaste laget. Men detta återstår att beprövas.
Återstår då faktum att Nammatj 3 GT inte är ett särskilt lätt tält för sommarbruk och drömmen vore självklart att ha råd med ytterligare ett tält. (Tänker då Nallo 2 GT)...
Men då måste väl frågan ställas hur mycket pengar man är villig att lägga på sin utrustning,
och ställer jag den inte själv så kommer min hustru att göra det ;-)