Everest för nybörjare

Vad sägs om att köpa en Everest-expedition via E-bay?

Relativt billigt och dessutom tar de även nybörjare. En till två dagars träning är jag säker på räcker. Vi syns på toppen!

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=2490580448&ssPageName=STRK:MEWA:IT

"Training: Upon arrival in advanced basecamp, ALL full-service and basic-climb members are required to participate in one to two days of training in the areas of climbing techniques, glacier travel, rope fixing, ascending, descending, safety techniques, rappels (abseils), belaying, medical equipment and procedures, communications equipment, camping techniques and high-altitude cooking. For the expert and beginner alike, it is important to review these techniques in order to enhance skills, ensure safety-awareness, and work together as a team"

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Härligt!

Några kurser till på Karbin så har jag ju snart sparat ihop till Everest! Någon som vet om priset inkluderar toppen tur/retur eller bara enkel resa??

Verkar ju väldigt seriöst och bra det där annars;)

"Comfortable tables and chairs and dining tent"
- det avgör ju saken -
"we can also provide personal sherpas, and climbing-guides, to individual members who wish to have their own private sherpa or personal climbing-guide"
- självklart, så måste man ha en personlig sherpa

Obviously, when climbing the highest mountain in the world, there are hazards present... (to protect from falling down the mountain or into crevasses)...
aha - man KAN trilla ner...?

Vad tror ni om följande boktitlar som jag sitter och spånar på:
"Everest för dummies" eller
"Everest på 3 veckor"

Kanske skulle bli storsäljare.

"They supply you with unlimited hot-drinks, the key to successful acclimatization."

Jag har ingen erfarenhet av hög höjd, men ovanstående verkar väldigt konstigt.

Är det någon som vet hur seriöst detta företag är? Själv tycker jag mest att det liknar ett självmordsuppdrag.

--
/Peter Welzien, Visby

PeterWelzien; sa:
"They supply you with unlimited hot-drinks, the key to successful acclimatization."

Jag har ingen erfarenhet av hög höjd, men ovanstående verkar väldigt konstigt.

Är det någon som vet hur seriöst detta företag är? Själv tycker jag mest att det liknar ett självmordsuppdrag.

--
/Peter Welzien, Visby

De kanske sa så här:

-Skit i om det är nyttigt... Inget säljer bättre än fria drinkar så kör på bara!

Är de f ö nån som har en aktuell siffra på hur många expeditioner/klättrare det varit totalt 2004?

Mja... 9500 GBP är väl inte sådär jättelite?

Men med tanke på att verkligen ALLT är 100%procent% "supernice-garanterat" inklusive vädret, snökvalitén, onsdagslunchen och de höghöjdsmonterade enmanstälten (sponsrade av ICA) så är det helt klart värt att tänka på :)
[Ändrat av Buda 2004-09-28 kl 11:52]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips