Martin O; sa:
Nu är ju inte alla här i forumet så väl bemedlade att man kan ha det allra senaste.
Okej, i brist på argument väljer du att försöka styra över det till en klassfråga eller något sådant genom att haka upp dig på ett ordval. Så då är det väl bäst att jag förklarar min kommentar om "gammal". Det kom sig av att jag kan förstå om någon extremt teknikintresserad vill veta mer om designen i de senaste enheterna (alldeles oavsett om man äger dem eller inte) för att man skall kunna förstå var teknikutvecklingen befinner sig och kanske kunna sia om möjliga vidareutvecklingar, eller vad man nu funderar över.
Etrex Venture må vara en "gammal" modell. Den utgör numera ingångsmodellen till Garmins sortiment. Venture duger gott att navigera med och är utmärkt till geocaching.
En enhet som fungerar för ens egna behov är alldeles utmärkt och det är ointressant hur "gammal" den är då. Men jag tror knappast heller att det spelar någon roll för varken navigationen eller geocachandet om man får reda på att den innehåller den eller den processorn. Och det var ju vad citatet du valde ut från mig egentligen handlade om.
Jag lyckades att få tag i en Legend till ett oförskämt lågt utförsäljningspris. Jag vill säga att den duger utmärkt till mina behov. Jag har installerat friluftskartan och använder den nästan dagligen inom geocaching.
Grattis! Det är inte alla som hittar rätt enhet för sina behov direkt och dessutom gör det till ett bra pris.
Tvärtom finns det folk som köper sjukt många enheter innan de blir nöjda. Eller hur Anders Persson?
Det Garmin är dåliga på är manualer. Det är då vi i forumet ställer tekniska frågor som vi inte kan få svar på någon annanstans.
Garmins handböcker, liksom de flesta andras, har brister och att man efter ha läst dem har användnings- och navigationsrelaterade frågor är fullt naturligt. Men jag tror fortfarande att man som nybörjare fokuserar på fel saker för att utveckla sin GPS-användning om man börjar gräva ner sig i hw-designen av en enskild enhet.