owahlund; sa:First Light väger väl 1220g med duk och bågar? Du sparar 164g med kolfiberbågar vilket skulle ge 1156g?
Jag räknar med att minska vikten med ca 50-100g på nästa version. Light is right?
Iofs ör 1220-164=1056 men ..
Tror mitt vägde mindre än 1220 när jag fick det men var så länge sen nu att jag inte minns säkert. Sen sparar man rätt mycket på 8 st titanpinnar som väger ca 6 gram styck, samt på byte av staglinorna. Har nåt som liknar "persienn-snöre". Är rätt säker på att mitt är strax under kilot i sin påse men tar inte gift på det.. Spelar inte så stor roll heller egentligen.
Ja, jag har testad det i hårt regn. slår igenom några droppar här och var men inte mer än att en liten trasa nån gång ibland ordnar saken om det stör. Dock har jag gått över alla sömmar med medföljande SilNet seam-sealer. Skippar man det lör säkert det droppa genom många sömmar. Jag tycker Epic's egenskaper för mindre kondens än heltäta tyger är värt mycket. Men det är en smaksak.
Japp, lätt är rätt, och ditt tält verkar vara imponerande genomtänkt. Kan göras i andra färger än rött? Även om jag personligen inte är spekulant. Fixa det i grönt så lär nog några utsidare vara intresserade