avslutad210712
Gäst
mattiasj; sa:Det viktigaste är ju att komma sig ut i naturen.
Jag har köpt mycket grejer genom åren men efter att ha provat så kommer man tillbaka till enkla beprövade lösningar igen. Jeans är dock ganska värdelöst vill jag påstå, hade det första gången i fjällen men efter en regnskur så tar det läänge innan man är torr.
(Fjällrävens gamla gröna brallor torkar fort.)
Det är väl f.ö oftast så att man inte hinner ut och dämpar abstinensen med att handla lite prylar istället.
(Själv köpte jag en picknick Muurikka i veckan, ska försöka få en kulinarisk upplevelse i skogen i pingsthelgen.)
Min första fjällvandring var i jeans kompletterat med bomullstshirt, försvarets gröna bomullsskjorta och stövlar. Regnade dock väldigt lite den gången men annars hade det nog inte varir riktigt så där skoj om man säger så. Visserligen hade jag regnställ i form av dåtidens hightech Helly Hansen där man fick välja på att vara utan och bli blöt av regnet eller ta på sig det och bli blöt av svett. Var på den tiden när jeans skulle vara snäva och då pratar vi snäva så rörelseförmågan var begränsad till viss del *L*.
Så visst går utvecklingen framåt när det gäller funktion och vikt men därmed inte sagt att man måste köpa på sig allt. Och GTX passar utmärkt i stan.