Trangiakökets lättviktshandtag är urtypen för tamoj.
Sedan finns det mer extrema för dom som tycker att grambesparandet är viktigt.
MW; sa:För det enkla behöves ingen koplicerad utrustning, men behöver inte dyr goretexutrustning för att grilla korv i skogen.
-Patric-; sa:MW; sa:För det enkla behöves ingen koplicerad utrustning, men behöver inte dyr goretexutrustning för att grilla korv i skogen.
hehe.. jag gillar grejer, ska jag vara ärlig så tillbringar jag 90% i skogen klädd i fristadsbyxor o en sketen fleecejacka av billigaste modell, men å andra sidan så bor jag ju i skogen... Det är alltid kul med fin-frilufs när man får klä upp sig och använda GPS, det är lite som att slänga på slipsen när man skall på fin-middag i stan..
-Patric-; sa:Det är alltid kul med fin-frilufs när man får klä upp sig och använda GPS, det är lite som att slänga på slipsen när man skall på fin-middag i stan..
alven; sa:Nånting ligger det i vad du säger, NL. Vi tenderar att bli allt bekvämare... Jag fasar för när friluftslivet börjar handla om att gå på väl tillrättalagda stigar och titta på naturen i stället för att vara i den. Att alltid vara varm och torr -- är inte det på något sätt att minska upplevelsen? Själva strapatsen -- och där ingår exponering för vädrets makter -- är väl en del av det man söker?
(Sedan är jag den förste att erkänna att det f-n inte är roligt att vara dyngblöt och kall. Fast det är sådant som skapar bra berättelser till sena höstkvällar...)
PK Neelix; sa:Räcker det? Snart har vi inglasade rullande trotoarer över fjällen. Bara att ta en stol, ställa den på bandet och sätta sig. Sedan kan man åka torr och varm genom regn och snöstorm. Varannan mil passerar man en hållplats med hotell och restaurang, allt inbyggt i uppvärmda glasiglos.
Hoppas bara att det inte sker under min livstid.
PK Neelix; sa:Räcker det? Snart har vi inglasade rullande trotoarer över fjällen. Bara att ta en stol, ställa den på bandet och sätta sig. Sedan kan man åka torr och varm genom regn och snöstorm. Varannan mil passerar man en hållplats med hotell och restaurang, allt inbyggt i uppvärmda glasiglos.
Hoppas bara att det inte sker under min livstid.
-Patric-; sa:jag tycker nog att dom skulle smälla upp stora lyxhotell och resorts i utkanten på nationalparkerna, se till att det e lätt att komma dit, erbjud turister dagsturer i storslagen natur och 5-rätters lyxmiddag på kvällen..
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
fundera på och leva enkelt friluftsliv i sommar. | Utrustning allmänt | 18 | ||
Brädsegling är frilufsliv! | Utrustning allmänt | 2 |