...vore praktisk att ha, men de som skulle fylla mina kravspec verkar inte vara gjorda för folk med handskstorlek 6-7 och knappa 13 cm kring handleden. För att inte tala om vänsterhänta, som gärna har den på högra armen.
Jag vill alltså INTE ha en massa hälso- och träningsappar, inte heller någon musiklagring eller annat lullull som äter batteritid. Det enda jag vill ha är en riktigt bra GPS, höjdmätare, kompass och grundläggande navigeringsfunktioner, inkl att ladda upp och logga och "backtracka" spår.
I stället för allt det onödiga vill jag - prio ett - ha längsta möjliga batteritid. Helst 1-2 veckor med lågupplöst spårloggning och positions- och/eller höjdkoll några gånger per dag.
Rent fysiskt måste klockan vara vattentät, slagtålig och så pass kompakt att en sådan klenis som jag kan bära den utan att den är i vägen när jag t ex scramblar i berg. Och eftersom jag dessutom är vänsterhänt, måste fysiska knappar vara hanterliga även om klockan sitter på höger arm.
Ja, ni förstår varför jag fortfarande inte äger en GPS-klocka
Men det sker ju en ständig produktutveckling och jag har inte slutat hoppas, så tips mottages gärna.