Vilken av varianterna är det du har? och hur tycker du att den fungerar på fjllvandringar
Tittade på dem och den dyrare var otroligt lockande dock kan jag inte riktigt motivera kostnaden.
Den billigare har jag inte hittat pris på och den saknar en he del attraktionskraft.
Jag tänkte som du och köpte den digitala, kostade ca 2000kr har jag för mig. Har haft den på flera vandringar, senast i Sarek i somras. Den fungerar väldigt bra och skönt att slippa dra på extra batterier eller laddare. Barigo är inte klocktillverkare i 1a hand, de bygger barometer och det gör de väldigt bra. Om man kallibrerar på morgonen så här man oftast en höjdangivelse som stämmer på någon meter när. Perfekt vid topprurer, då ser man precis hur långt det är kvar samt att klockan visar hur många meter man stiger per minut.
I barometerläge visar den aktuellt lufttryck, då kan man se hur vädret utvecklar sig under natten när man ligger still.
Termometerfunktionen är rolig tycker jag, men då får man ta av sig klockan en stund för korrekt värde.
Kompassfunktionen har jag inte använt så mycket, känns bättre med en analog i handen.
Jag använder även klockan till vardags.
J