En "no nonsense" GPS-klocka för en vänsterhänt med ynkliga handleder?

Jag har också en garmin med solfunktion men tycker också den tillför väldigt lite laddning. Jag har däremot nästan extra allt i min tactix delta så den platsar inte för TS. Men man kan spara batteri genom att slå av fuktioner man inte önskar och äka batteritiden signifikant, utan pulsmätning och lite annat får jag uppskattad batteritid till 21 dagar medan omkring 10 dagar med puls mm påslaget.

/Patrik
 
Jag har kollat lite på Instinct, och den ligger närmast det jag söker.
Kolla Blocket, det brukar finnas någon till bra pris där. Stora skillnaden mellan Instinct 1 och 2 är väl att 2 har lite mer träningsfunktioner och statistik. Är du inte ute efter det är nog 1 rätt val. Bra batteritid, GPS för waypoints (kartor hanterar den inte, bara spår, waypoints och banor) och stryktålig.
 
Kolla Blocket, det brukar finnas någon till bra pris där. Stora skillnaden mellan Instinct 1 och 2 är väl att 2 har lite mer träningsfunktioner och statistik. Är du inte ute efter det är nog 1 rätt val. Bra batteritid, GPS för waypoints (kartor hanterar den inte, bara spår, waypoints och banor) och stryktålig.
Det skiljer väl en del i batteritid mellan Instinct 1 och Instinct 2 (till 2:ans fördel), har jag för mig.

Dessutom finns ju Instinct-serierna i flera olika versioner. Så det gäller ju att välja "rätt" version också.
/Niklas
 
Har du hittat någon klocka?

Jag skulle också vilja ha en Gps-klocka utan dessa tramsiga träningsinställningarna. Jag har en app i telefonen som visar hur långt jag har gått, men det skulle vara smidigare med en klocka tror jag.
Jag har inte bråttom, och tack vare denna tråd vet jag mycket mer vad jag vill och inte vill ha ;). Det närmaste jag kom var en Garmin Fenix 6 pro dessutom i minsta storleken, som varit ute på privatannons till ett mycket lockande pris. Visserligen också med en massa tränings- och hälsofunktioner som jag är helt ointresserad av, men samtidigt med möjligheten att stänga av det mesta och få en helt OK batteritid trots fullfjädrad kartfunktion. Men den var klunsig på min tunna handled även i denna minsta storlek.

Så jag väntar på att någon mer slimmad, helt navigationsfokuserad modell dyker upp, och/eller att batteritekniken fortsätter utvecklas ;)
 
Det skiljer väl en del i batteritid mellan Instinct 1 och Instinct 2 (till 2:ans fördel), har jag för mig.
Ja men i praktiken tycker jag nog det jämnar ut sig då 2:an har fler funktioner jag användermer som förbrukar batteri. Jag upplevde ingen större skillnad iaf. Laddade och laddar var annan, var tredje vecka ungefär.
 
Jag har Suunto Race. Men Suunto släppte en mindre variant av Race precis innan sommaren. Kanske det är något för dig? Jag har använt Suunto Race nyligen i fjällen. Bra batteritid, skärm och GPS. Enkelt att använda.

Suunto Race S
 
Kanske inte så slimmad men jag kastar in Coros Vertix 2 som alternativ också 🤠
Jag har Suunto Race. Men Suunto släppte en mindre variant av Race precis innan sommaren. Kanske det är något för dig? Jag har använt Suunto Race nyligen i fjällen. Bra batteritid, skärm och GPS. Enkelt att använda.

Suunto Race S
Tackar! Alla tips uppskattas och följs upp.
Bägge verkar intressanta på var sitt sätt, men har bara hunnit snabbtitta. Ska läsa på ordentligt. Coros verkar ha mer fokus på sådant just jag är ute efter (GPS, altimeter, batteritid...), men storleken... Karbinhaken var ju kul och nog faktiskt till nytta för mina syften; risken är att klockan mest blir hängande i den p ga sin storlek :p
 
Tackar! Alla tips uppskattas och följs upp.
Bägge verkar intressanta på var sitt sätt, men har bara hunnit snabbtitta. Ska läsa på ordentligt. Coros verkar ha mer fokus på sådant just jag är ute efter (GPS, altimeter, batteritid...), men storleken... Karbinhaken var ju kul och nog faktiskt till nytta för mina syften; risken är att klockan mest blir hängande i den p ga sin storlek :p
Även de flesta Garmin och Sunto går att ta loss från handledsremmen och hänga i en karbinkrokshängare. Dyra orginal eller billigare kopior via parallellimport från valfri asiatisk köpsajt.

/Patrik
 
Nu kom den till slut efter lite strul av Early bird. Och det är lite att lära sig. :)
 

Bilagor

  • 20240827_092402.jpg
    20240827_092402.jpg
    91.1 KB · Visningar: 19
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elvah Garmin Inreach Mini 2 - batteri, spårning, abonnemang Navigering 16
thureb Skillnader på känslighet i spårregistrering mellan olika aktiviteter på GPS-klocka Garmin Fenix 3? Navigering 8
JohnWedin Lantmäteriets kartor till Gaia GPS Navigering 3
fyad Gps för inbyggnad i bil Navigering 7
Sewen Kartapp alperna Navigering 11
SamiHuutoniemi App med bra export av karta med GPS-spår Navigering 1
majjen Vad har hänt på gps-fronten? Vilken är "bäst" idag? Navigering 12
UAO Ny GPS eller Mobilen, hur tänker ni idag? Navigering 55
Lars H Hur få GPS-spår från InReach till dator? Navigering 4
SEHLBERG Karta till Garmin GPS. Navigering 0
hsp Råd för att lära sig anv Garmin GPS ladda ner gpx filers osv Navigering 4
Rune E iPhone GPS vid paddling Navigering 2
kennet_arvidsson Urusla GPS-er Navigering 114
greenjuice Slutet för Viewranger Navigering 34
MarkusF Ladda ner karta till Garmin GPS Navigering 15
vilseiskogen GPS-Klocka med blåtand från android? Navigering 6
gundj Stenålders GPS Garmin 60SCx Navigering 14
KlaraW Tips på GPS Navigering 10
SofiaFia Symbol på GPS? Navigering 5
Christoffer_123 Fråga ang. Garmin gps Navigering 6
HasseQ Vilken GPS skall jag ha ? Navigering 25
mile0003 Mest vettiga karta (GPS) Navigering 8
Oliver_swe GPS Med möjlighet att ladda med GPX-kartor Navigering 7
Galten Extremt simpel billig GPS Navigering 18
Lico GPS baserad paddel log? Navigering 3
Masmakkan Handhållen GPS Navigering 22
Lico GPS armband vs handhållen? Navigering 16
tobiasdr GPS-mottagning T-Rådhuset Navigering 3
Sebastian_b Gps med Europa led E6 Navigering 19
jordbrukaren Hur anger man GPS-koordinater, vilket format? Navigering 16
Brus-Nilsson GPS-karta med fornlämningar Navigering 3
Viktorious GPS-klocka Navigering 10
lyckhem Garmin GPS Klocka Navigering 8
Simme3000 Hitta koordinater från GPS på karta Navigering 3
avsl_22-07-26 Säkerhet till fjälls - val av GPS, Inreach, PLB, nödsändare Navigering 35
Edstroom Gps i fjällen Navigering 6
Materialaren Skapa vandringsrutter för fjälltur med Garmin GPS (Fenix) Navigering 4
aksello enklaste / batterisnålaste gps mottagaren, som kan lagra gpx tracks Navigering 31
Ode Åland med gps Navigering 4
jffoto Söker en gps med detaljerad karta Navigering 35
silly Garmin gps 64 st Navigering 27
joanc Minneskort Garmin gps Navigering 3
avslutad_230717 Ny GPS med kartfunktion Navigering 18
SamiHuutoniemi GPS tracker med lång batteritid Navigering 17
Nitsson Vilken iPhone app för topografisk karta / GPS? Navigering 29
Jorden runt GPS kopplad till Google Earth i datorn Navigering 9
Joakim.e Friluftskartam PRO från CD till GPS? Navigering 8
Joakim.e GPS för att geotagga foton Navigering 15
Josiaab Har 157olika Koordinater som jag vill föra över från dator till gps Navigering 2
Jones Vilken GPS? Navigering 18

Liknande trådar