Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En kniv(ig) fråga?
- Trådstartare PaulPersson
- Start datum
Nä, vem sjutton kan komma ihåg Tokholmare-PaTRiC-; sa:får väl passa på att citera ett av mina befäl under värnförmånen..
-Göteborgare e som fiskmåsar, dom skriker, skränar och skiter ner..
(han hade nån liknande om ståkkhålmare och skåningar men dom kommer jag inte ihåg *host* *host*)
Han var väl norrlänning. De är ju inte direkt kända för att vara pratsamma av sig. Ett enkelt "skål" åtföljt av en stilla prutt är det enda man hör ifrån dem då och då .-PaTRiC-; sa:får väl passa på att citera ett av mina befäl under värnförmånen..
-Göteborgare e som fiskmåsar, dom skriker, skränar och skiter ner..
(han hade nån liknande om ståkkhålmare och skåningar men dom kommer jag inte ihåg *host* *host*)
~Paul~
[[/QUOTE]Han var väl norrlänning. De är ju inte direkt kända för att vara pratsamma av sig. Ett enkelt "skål" åtföljt av en stilla prutt är det enda man hör ifrån dem då och då .
~Paul~ [/QUOTE]
Men det var då väl självaste f-n att man inte kan få ha gaser utan att bli påhoppad. Nä ta nån av dina fikusknivar och kom hit till skogen så skall du få följa med ut på ett SGT som du sent kommer att glömma då du gräver dig upp med nån skovelliknande bajonett.
----------
SKÅL
~Paul~ [/QUOTE]
Men det var då väl självaste f-n att man inte kan få ha gaser utan att bli påhoppad. Nä ta nån av dina fikusknivar och kom hit till skogen så skall du få följa med ut på ett SGT som du sent kommer att glömma då du gräver dig upp med nån skovelliknande bajonett.
----------
SKÅL
1. Hahaaha, du kan fisa så mycket du vill bara du håller dig till de övre delarna av vårt avlånga landNirrebosse; sa:1. Men det var då väl självaste f-n att man inte kan få ha gaser utan att bli påhoppad.
2. Nä ta nån av dina fikusknivar och kom hit till skogen så skall du få följa med ut på ett SGT som du sent kommer att glömma då du gräver dig upp med nån skovelliknande bajonett.
----------
SKÅL
2. Jag antar att den här skulle kunna duga?
~Paul~
2. Jag antar att den här skulle kunna duga?
~Paul~ [/QUOTE]
Ser ut som ett mycket bra grävspett. Är det din puma? Ser ut som en sån årgång som kom i grön plastask. Sorgligt med puma hur det blivit. Jag har 2 st av den remarkable Anders L Dahlman omskrivna prospectorn. Har haft en Backpacker tidigare som jag sörjer att jag avyttrat. Tycker mig komma ihåg att du har en liknande i ädlare material, Duke kanske?
Bosse
~Paul~ [/QUOTE]
Ser ut som ett mycket bra grävspett. Är det din puma? Ser ut som en sån årgång som kom i grön plastask. Sorgligt med puma hur det blivit. Jag har 2 st av den remarkable Anders L Dahlman omskrivna prospectorn. Har haft en Backpacker tidigare som jag sörjer att jag avyttrat. Tycker mig komma ihåg att du har en liknande i ädlare material, Duke kanske?
Bosse
1. Ja, det är min "Original Bowie". Den kom mycket riktigt i en grön plastask med gult lock vill jag minnas. Läderslida och lädersnöre och papper följde också med.Nirrebosse; sa:1. Är det din puma? Ser ut som en sån årgång som kom i grön plastask.
2. Sorgligt med puma hur det blivit.
3. Jag har 2 st av den remarkable Anders L Dahlman omskrivna prospectorn.
4. Tycker mig komma ihåg att du har en liknande i ädlare material, Duke kanske?
Bosse
2. Ja, verkligen.
3. Puma kom ut i slutet av 80 talet och början av 90 talet med ett gäng mycket fina handgjorda knivar som var tillverkade av deras "High Carbon" stål. Det stålet var inte samma mediokra stål som det idag så vanliga DIN 1.4110.
Stålet hade man tydligen hittat på ett undanskymt ställe i deras lager. Det härstammade från 60-70 talet och fanns i deras på den tiden legendariska modeller som Prospector, White Hunter och Trail Guide.
4. Jag har två gamla modeller i det fina stålet: Trail Guide och den nämnda bowien.
~Paul~
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg