Ja, det går väl utmärkt att diskutera ett problem utan att vara drabbad själv? Det görs ju varje dag. Eller menar du att alla som t.ex. gnäller om att pensionärerna inte får sylt till gröten själva är pensionärer?"Inte så ofta", så för dig är det ett ickeproblem med cyklister med andra ord.
Jag har inte sagt att jag avgör andra trafikanters nytta. Om du läser mitt inlägg igen så skriver jag just att den enda nytta jag kan känna till är min egen.Vem är du att avgöra andra trafikanters "nytta"?
Du läser mina inlägg som fan läser bilben. Jag har flera gånger skrivit att det handlar om hela trafiken, inte enskilda trafikanter. Det är ju cyklisterna som anser att deras egen bekvämlighet går före alla andra trafikanters framkomlighet.Du anser ju helt klart att det finns trafik som har mer rätt än andra att använda vägarna.
Man kan inte påverka andra visar hänsyn, däremot kan man hjälpa till själv att visa hänsyn.
Det har jag som sagt var inte skrivit. Husvagnen var exempel på långsamtkörande trafik bara.Cykling är inte nytta, husvagnar är det. Ha ha stor komik.
Vet du vad jag tycker om den där bilisten som envisas med att ligga tätt bakom husvagnar och försvåra omkörningar om densamma?
Tycker du bättre om den bilisten som kastar sig ut framför dig i vänsterfil för att denne kommer ikapp en husvagn?
Och vem har pratat om att ligga tätt bakom? Jag pratar om tvåfilig motorväg där hastighetsbegränsen är 110. Jag "offrar" mig alltså och ligger i 80 i flera kilometer för att inte vara till besvär för trafikanterna i vänsterfil.
På vilka sätt "offrar" du dig för andra trafikanters framkomlighet?