Erfarenhet ger ändrat synsätt
Jag har tidigare i denna tråd hävdat att ett inte allt för rundligt tilltaget minimum av cykelkilometer per år kanske vore på sin plats att ha i benen när man trovärdigt skall diskutera cyklisters betende.
Utifrån det citerade inlägget syns det mig, klart och tydligt om min läsförståelse inte är helt ur slag, att jag hade ett visst fog för mitt synsätt.
Bra skrivet inlägg f.ö.
De som här viftar med paragrafer och samtidigt är på väg ut att cykla i varje inlägg verkar ha någon slags hangup. För mig händer det under fem ggr per år att jag hamnar bakom en cyklistklunga i dubbel- eller enkelled. Vissa år hamnar jag inte bakom någon. Dvs. inget stort problem och det är inga knarkare som bara tillför elände till samhället heller. Faktum är att om de ligger på singelled så uppviglar det till omkörning trots möte och då är det större risk för knä-mot-knä och olyckor, som någon skrev så mig gör det inget att de kör dubbelled.
Jag måste erkänna att jag varit närapå lika rabiat åt andra hållet men nu när jag cyklar jämt, två mil om dan året om på vardagar och sedan i skogen på helgerna, så har ett Liljeholmens tänts upp för mig.
/Niklas, som går och svidar om till cykelbrallor och drar hem från jobbet nu ;-)
Jag har tidigare i denna tråd hävdat att ett inte allt för rundligt tilltaget minimum av cykelkilometer per år kanske vore på sin plats att ha i benen när man trovärdigt skall diskutera cyklisters betende.
Utifrån det citerade inlägget syns det mig, klart och tydligt om min läsförståelse inte är helt ur slag, att jag hade ett visst fog för mitt synsätt.
Bra skrivet inlägg f.ö.