• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Diskusionsforumet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Re: Re: ..

walk_alone; sa:
Hinka; sa:
Verkar tydligen vara ganska ensam om att tycka att det är i princip omöjligt att vidga en diskusion och svara till rätt person på denna typ av forum...Mvh
/Henrik
Det är väl inget probelm att svara till rätt person, eller? Ibland kan man köra på det gamla hederliga sättet.

Svaret hamnar ju inte i anslutning till frågan utan kanske på en annan sida - ej överskådligt..

Hinka (Henrik Edman)>> jag tycker att man ofta ser att en diskussion vidgas. Eftersom dessa trådar är linjära - uppifrån och ner - så brukar denna utvidning kallas för att 'tråden har spårat ur'

En tråd har inte spårat ur så länge den berör huvudämnet för diskusen - ex paddling

Att det är ett lod i tråden är relativt lättöverskådlig. Du börjar högst upp och rullar neråt. Inga utvikningar åt sidan. // RJ

vilket också gör att ett två år gammalt inlägg kommer först (överst).
Om vi nu skulle diskutera detta fram och tillbaka och en del andra inlägg skulle komma emellan skulle ingen kunna förja diskusionen som går mellan dig och mig.... eller en annan som handlar om exempelvis (vilka färger som skulle vara bäst) eller nåt..

Mvh
/Henrik

Re: Re: ..

nermander; sa:
Hinka; sa:
Verkar tydligen vara ganska ensam om att tycka att det är i princip omöjligt att vidga en diskusion och svara till rätt person på denna typ av forum...

Du menar att det är svårt att använda citat-funktionen?

faktiskt inet tänkt på att man skulle ha behov av ens.. - när jag diskuterar med folk brukar jag titta på en människa i taget - den jag pratar med =) om du fattar vad jag menar..

En stor fördel med den är ju att man kan svara på flera personer samtidigt. Det här är ju ett diskussionsforum, då svarar man inte direkt till nån av personerna utan till själva diskussionen.

Anser nog att svaret är dels till den enskilde och dels till alla de som vill ha åsikter i frågan..

walk_alone; sa:
Det är väl inget probelm att svara till rätt person, eller? Ibland kan man köra på det gamla hederliga sättet.

Precis, att se själva kommentarsträdet har jag absolut inte saknat här på Utsidan.

(Däremot saknar jag funktionen att som användare kunna styra över diskussionen till en annan tråd utan att "tappa" tråden. Visst går det att göra genom att starta en ny tråd "manuellt", men då är det ju inte säkert att de som läste den gamla tråden "hänger med".)

ääh.. Jag har varit runt i en jäkla massa forum, de flesta är långsamma så att jag inte orkar med dom i mer än 10 minuter.. Utsidans forum är på gränsen till optimalt!!

Det e precis som med webbutvecklarna, dom tror att vi surfare vill ha flash och java skit, men det vill vi inte.. VI vill ha snabba sidor som levererar information!! (håller ni inte med mig så har ni fel!)

Hinka; sa:
-Patric-; sa:
Med ett troll som heter Åke!

inte undra på att du har många inlägg... hoppas du kan tillföra något i något av dem.. *gäsp*

Med en sån där trist attityd vinner du inga poäng själv. Putte är en av mina (och säkert också andras) favvo-skribenter här och har ofta tänkvärda och roliga reflektioner att komma med. Om du varken gillar forumets upplägg eller vad som skrivs, vad har du här att göra då?

/ G

tigertamjaren; sa:
Putte är en av mina (och säkert också andras) favvo-skribenter här och har ofta tänkvärda och roliga reflektioner att komma med.
/ G

...javisst må han leva ut i hundrade ååååår!

Jag ser mig tvungen att hålla med tigern.
Det är nämligen förbjudet, förkastligt och därför ganska roligt att hetsa mot folkgrupper, även mot skåningar.
Vem skulle jag kunna rida emot, om det inte funnes herr patric?!

Leve han!

ritter.jpg

/Den aldrig så vite riddaren

sachsaren; sa:
Det är nämligen förbjudet, förkastligt och därför ganska roligt att hetsa mot folkgrupper, även mot skåningar.
Ojojoj Georg, det känns som om Oliver Kahn sprungit till hörnflaggan för att pissa och målet är viiiidöppet.

/Håkan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg