• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Detta kontaktannonser i "Mötesplats"-forumen

Det är trevligt

med träffar IRL men jag vill inte att det blir en sammanblandning mellan kontaktannonser och träffar med friluftsaktiviteter IRL .

Ibland kommer lite distanslösa inlägg men det lönar sig föga att fortsätta med inlägg eller ännu värre replikera i sådana trådar.

Känner man sig trampad på tårna eller att någon mobbar i en diskussion är det bättre att kontakta vederbörande direkt eller att anmäla till moderatorn.

Thure
 
jag ääälskar....

...en hel massa saker...att träffa folk att GÖRA saker ihop med...det är toppen på alla sätt och vis...träffa likasinnade som vill bedriva friluftsliv...singlar eller inte singlar...håller med alla föregående talare att här är nästan enda sidan som man i lugn och ro kan träffa folk att ha kul med ...klättra...vandra...ja...utan att behöva bry sig om raggare...här känner man sig inte raggad på om man får en förfrågan om att klättra ihop...tycker också att en dating sida är bättre att ragga på...åter till fokus med andra ord...ja...jag vet att jag hänger med på alla oseriösa trådar...men kanske det vore bra om siten tog bort uppenbara kontaktannonser...kåt träffar låter dock kul...någon här som kan bygga kåta??
kram anna
 
Min kära mallorcavän, jag vill minnas att det vart något av det hela, i ca 2 år. Ganska kul, dock väldigt lite träffar. Ett minne att ha, men ingen framtid dock. (sökningar på google på lattjovagge och rapakaljavagge visar dock bara att vi sopat igen spåren ganska bra)

Utsidan är där vi finsn numera, och jag tror inte på en kombination av dajting och utsidan.
 
För vad det är värt, så har jag samma åsikt som verkar gälla här i stort. Skippa kontaktannonsforum. Det skulle säkert göra mer skada än nytta om det infördes.
 
Motivet som kontaktsökarna antagligen kommer att komma med är väl att de vill ha kontakt med friluftsintresserade människor. Men grejen är ju att en stor del av besökarna på Utsidan är inte intresserade av kontakt.

Den som är friluftsintresserad OCH kontaktintresserad torde gå att finna både på Utsidan OCH på kontaktsidor. Så det finns ingen anledning att annonsera på Utsidan i hopp om att nån här skulle vara intresserad av kontakt.


Det bästa sättet att träffa en partner lär vad jag förstått inte vara att annonsera utan att utvidga sitt kontaktnät med sociala aktiviteter. Och det är ju precis vad man kan göra med träffar.
 
Jag är också emot kontaktannonser på utsidan.se i dess förädlade form. Det är sexton kända motståndare nu. Nästa inlägg kanske kan komma från någon som är för fenomenet?
 
Nej tack!

Jag tycker som de flesta tidigare att det inte ska finnas personliga träffforum här.
Jag tror tyvärr det skulle locka personer med begränsat friluftsintresse (men stort nitresse för personliga träffar) och eventuellt leda till att folk drar vidare till andra sajter/forum.
Jag är imponerad av att utsidan hängt med så länge. I internets tidigare år så news var förhärskande var det t ex hög kvalitet i swnet.fritid.sportdykning men då det växte och blev större och nybörjare frågade om samma saker för sjuttioelfte gången (utan att söka i FAQ och gamla inlägg) så tröttnade de gamla erfarna och drog vidare till dykarna.nu och jag vet inte om den sajten hänger med än (mitt dykintresse har falnat något).

Utsidan är (lätt) modererad och det är nog en styrka (i motsats til news).

Jag fick själv för några måander sedan oönskat ett brev från en kontaktsökande nybliven utsidanmedlem (som inte skrev på svenska) som jag anmälde till moderator som då redan stängt av den nya medlemen som inte riktigt begrep reglerna här (fler andra hade fått samma). Det är inte därför jag blivit medlem på utsidan utan det är för det kvalificerade (oftast i alla fall) erfarenhetsutbytet här på sidan.
Just eftersom möjligheten finns att skicka personliga medelanden numera så tycker jag inte om iden med personliga träffar.
Sen har jag å andra sidan, före träffar-forumet fanns, hittat reskamrater till Elbrus via utsidan. 2003 var vi 12 personer så träffades via utsidan så åkte österut och vi träffades via reskompisforumet:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=17015&highlight=elbrus+2003

Gruppaktivteter Ja.
Personliga träffar Nej tack.

/Patrik, gift
 
Datingforum: nej tack. Tror som tidigare skriver att det kan spåra ur. Finns andra sidor för sånt.
Aktivitetsträffar: ja tack. Har inte prövat det än, men tycker idén är bra.

Utsidan är i stort sett det enda forum jag hänger på och jag trivs bra här, just för att jag kan byta erfarenheter inom sånt jag är intresserad av. Framförallt är tonen relativt ren så man slipper (för det mesta) en massa idiotinlägg, överdrivet med svordomar och personangrepp. Utan utsidan skulle jag inte haft så mycket kunskap lika lättillgängligt till mitt fritidsintresse. Så jag är glad om den fortsätter i samma goda stil. Sen om folk råkar bli kära för att de träffas på en kajaktur så är det ju bara trevligt för dem...
 
Min kära mallorcavän...


Chralmen, vem kan glömma de tvenne âren!

Vad gáller fràgan denna tràd befattar sig med sâ anser även jag att det saknas en klar motivering varför Utsidan skulle ha en uttalad date-funktion.

 andra sidan har jag pga. min äktenskapliga status inget personligt intresse av att nyttja en sâdan funktion, varför min âsikt kanske inte är 100% relevant för de som eventuellt intet annat önskar än att kunna använda utsidan för att träffa sin livs kärlek bland likasinnade.

 tredje sidan sâ finns det väl som sagt andra och mer lámpade platser för dylik sökan?

Och som sagt kan det hända att sidan börjar befolkas av personer som enbart har intresse av att sâ sin vildhavre, vilket ju lätt kan snedvrida den relativa harmonin som ju trots allt hägrar pâ denna plats...
 
Datingforum: nej tack. Tror som tidigare skriver att det kan spåra ur. Finns andra sidor för sånt.
Aktivitetsträffar: ja tack. Har inte prövat det än, men tycker idén är bra.
...

Instämmer...

Jag gillar idén med ett "icke motoriserat" forum... ren dating/raggning känns fel, däremot känns aktivitetsträffar kul och intressant, jag har deltagit vid flera tillfällen!

[OT]
Kan ibland tycka att Utsidan på många sätt är lite för konservativt och har ett något lågt tak, detta är t ex en av anledningarna till att jag ännu inte startat en blogg, jag vill ju kunna skriva om mitt liv och vad jag gör... och hör och häpna, jag har andra intressen än friluftsliv! Men kärnan i min fritid matchar Utsidans värderingar. Fritt forum är en bra takhöjare!

Thomas
 
Dating?

De flesta medlemmarna verkar vara avoga mot en avknoppning av "Träffar" mot en mer datinginriktad variant. "Urspårning" och "sprida sin vildhavre" verkar snarare tyda på rädsla att plötsligt och ofrivilligt befinna sig på en sida där man kan bli uppbjuden till dans. Varför denna Lutherska stränghet? Tänk om det faktiskt finns ett behov av friluftsaktiviteter som en ingång till en presumtiv relation?